وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان در خواست کرد احداث خطوط ریلی بین گوادر و بندر چابهار

 

وزیر بنادر و کشتی‌رانی پاکستان گفت: برای وصل کردن کراچی و گوادر به چابهار که رونق اقتصادی-تجاری منطقه را به دنبال دارد، در پی احداث خطوط ریلی هستیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، «میر حاصل بزنجو» وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان گفت: بندر چابهار اهمیت زیادی در گسترش تجارت منطقه دارد.

وی افزود: به دنبال احداث خط راه‌آهن بین بندر گوادر و چابهار هستیم و این موضوع توسط مقامات ایرانی در حال بررسی است.

بزنجو با اشاره به این موضوع که در مراسم افتتاح پروژه‌های بندر چابهار شرکت کرده گفت: این بندر ظرفیت‌های زیادی برای گسترش تجارت در منطقه دارد.

وی افزود: بندر چابهار رقیب بندر گوادر نیست بلکه این دو بندر مکمل یکدیگر هستند به همین دلیل در حال بررسی راه‌های گسترش همکاری در این زمینه هستیم.

میرحاصل بزنجو با رد اخبار برخی رسانه‌های پاکستان درباره این موضوع که بندر چابهار اهمیت گوادر را کم می‌کند اظهار داشت: چنین اخباری با واقعیت ارتباط ندارد.

وی افزود: بندر گوادر و بندر چابهار بدون یکدیگر پیشرفت نخواهند کرد بلکه همکاری بین این بنادر برای گسترش تجارت در منطقه ضروری است.

وزیر بنادر و کشتی‌رانی پاکستان تصریح کرد: از بندر گوادر تا کراچی ساحل بسیار طولانی در اختیار ما قرار دارد که دوبی و سایر بندرهای منطقه با آن قابل قیاس نیستند و اگر این مسیر به چابهار وصل شود قطب اقتصادی منطقه را در اختیار خواهیم داشت.

بزنجو تأکید کرد: وصل شدن کراچی، گوادر و چابهار به یکدیگر نقطه عطفی در رونق تجاری و اقتصادی منطقه خواهد بود به همین دلیل خواستار اجرای پروژه خطوط ریلی بین گوادر و چابهار هستیم.

وی افزود: این تصور اشتباه است که از بندر گوادر برای اهداف استراتژیک سایر کشورها استفاده می‌شود زیرا این بندر علیه هیچ کشوری نیست.

میرحاصل بزنجو اظهار داشت: همانطور که چین در پروژه‌های اقتصادی بندر گوادر سرمایه‌گذاری می‌کند سایر کشورها به ویژه ایران هم می‌توانند از ظرفیت‌های این بندر بهره‌مند شوند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وزیر بنادر و کشتی‌رانی پاکستان با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران تأکید کرد نهایت تلاش خود را برای همکاری گسترش همکاری با بنادر این کشور به کار خواهد برد.

وی افزود: پیشرفت بندر چابهار به هیچ وجه اهمیت استراتژیک بندر گوادر را کم نمی‌کند بنابراین از این بابت نگرانی نداریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.