همزمان با هفته حمل و نقل و با حضور وزیر راه انجام می شود؛ امضای ١٣ تفاهم نامه جذب ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه تا پایان سال

 

مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل، با حضور وزیر راه و شهرسازی ،معاونین ، مدیران و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل، امروز ۲۷ آذر در تهران برگزار می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل، دوشنبه ۲۷ آذر به همت سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور عباس آخوندی وزیر ، معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی، استانداران استان های ساحلی، اعضای انجمن های صنفی مرتبط با امور حمل و نقل کشور، مدیران کل بنادر و شرکت های خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل بنادر برگزار می شود.

در این مراسم که از ساعت ۱۹ آغاز می شود، ١٣ تفاهم نامه همکاری از جمله تفاهم نامه های همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی و صندوق ضمانت صادرات، شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و هلدینگ گردشگری بنیاد مستضعفان منعقد می شود.

این تفاهم نامه ها با هدف تعامل، همکاری، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات بندری و همچنین در راستای افزایش ضریب امنیت و پوشش ریسک های تجاری و سیاسی و مالی در تجارت خارجی در روند صادرات و حمایت و پشتیبانی از صادرات نقتی و غیر نفتی، تسهیل در تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان و ایجاد جذابیت در توسعه سرمایه گذاری منعقد می شوند.

بنابر آمار سازمان بنادرو دریانوردی، از ابتدای سال جاری تا کنون، ۸۸ هزار میلیارد ریال در قالب انعقاد بیش از ۳۰۰ فقره قرارداد سرمایه گذاری جذب گردیده که این مبلغ نسبت به سرمایه گذاری سنوات قبل، رشد ۴۱ درصدی را در پی داشته و پیش بینی می گردد تا پایان سال جاری مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افزایش یابد.

همچنین از چند کتاب تخصصی در حوزه حمل و نقل دریایی نیز رونمایی خواهد شد و که از جمله آن ها، کتاب “مجموعه قوانین، مقررات و دستورالعمل های مناطق بندری” است که به گفته مدیر کل مناطق وی‍ژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای اطلاع رسانی عمومی و تسهیل دسترسی سرمایه گذاران، صاحبان کالا و فعالان اقتصادی حوزه بندری و دریایی به آخرین قوانین و مقررات، تدوین و منتشر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.