هادی حق شناس: اطلاعات جعبه سیاه در اختیار 4 کشور قرار گرفت

 

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:مصاحبه با خدمه کشتی کریستال چینی توسط کمیته از روز جمعه شروع می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس در خصوص رمزخوانی جعبه سیاه نفتکش سانچی و فله بر کریستال افزود: جعبه سیاه این دو کشتی امروز با حضور نمایندگان کشورهای ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما (مالکین و صاحبان پرچم کشتی ها) بازگشایی و روند رمز خوانی آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: اطلاعات استخراج شده از دو  جعبه سیاه (VDR )در اختیار ۴ کشور قرار گرفته و از آنجا که بخشی از اطلاعات کدینگ است، روند دی کدینگ باید طی شود که البته مشکلی وجود ندارد و تنها زمان بر است. اطلاعات مختلفی از طریق جعبه سیاه دو کشتی به دست می آید و کشورها برای مشورت از سازمان های اصلی کشورهایشان اقدام کرده اند تا به علل اصلی سانحه دسترسی پیدا کنند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از ابتدای پروسه بررسی سانحه تا انتهای رمزگشایی و تعیین تکلیف علل سانحه، نمایندگان و متخصصان  سازمان بنادر و دریانوردی حضور دارند و درجریان اقدامات قرار می گیرند.

وی در خصوص مصاحبه با خدمه فله بر چینی کریستال گفت: از روز جمعه گفتگو با کارکنان شناور چینی آغاز می شود که با بررسی هم زمان با جعبه سیاه دو شناور است.

حق شناس اضافه کرد: از سازمان جهانی دریانوردی( IMO )نماینده ای در کمیته بررسی سانحه سانچی وجود ندارد اما این کمیته موظف است گزارش مستمری به سازمان بین المللی دریانوردی ارائه کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.