نوسازی خط ۲ ریلی بندر شهید رجایی پس از ۳۰ سال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نوسازی خط ۲ ریلی بندر شهید رجایی پس از ۳۰ سال و بهره برداری از این خط به منظور تسهیل جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر ، “اله مراد عفیفی پور” در آیین بهره برداری از پروژه نوسازی خط ۲ ریلی بندر شهید رجایی اظهار داشت: سالانه در بندر شهید رجایی بیش از ۸۰ میلیون تن کالا جابجا می شود که حمل بخشی از این کالاها از طریق خطوط ریلی انجام می شود. بر همین اساس و با توجه به تغییر استانداردهای حمل ریلی، فرسودگی ریل ها و گذشت بیش از سه دهه از عمر آنها، نوسازی خطوط ضرورت داشت.

 

وی افزود: پروژه خط ریلی شماره ۲ به طول ۲هزار و ۶۳۴ متر و شامل دو سوزن است که با استفاده از آنها امکان تخلیه و بارگیری کالا از واگن به انبار و از کشتی به واگن وجود دارد.

به گفته عفیفی پور، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال طی مدت ۱۶ ماه به انجام رسید که بخش زیادی از آن به خرید و اجرای خط ریل اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طول مجموع شبکه ریلی داخلی بندر شهید رجایی را ۵۴ کیلومتر با احتساب ریل جرثقیل ها اعلام کرد و گفت: با گذشت ۳۰ سال از عمر این خطوط و همچنین به دلیل تغییر استانداردهای جابجایی کالا، خطوط ریلی داخل بندر طی دو سال آینده و طبق برنامه زمانبندی نوسازی می شود که پیامدهای مثبتی در زمینه ارتقاء ایمنی و بهره وری حمل و نقل را به دنبال دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.