نهایی‌شدن 11 محور نقشه راه فناوری دریایی کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از نهایی شدن 11 محور نقشه راه فناوری دریایی کشور خبر داد و گفت: تجاری‌سازی، اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده محور اصلی نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور است.

به گزارش ایسنا، محمد سعید سیف در نشست اساتید و متخصصان دریایی با اشاره به نهایی شدن 11 محور اصلی در تهیه نقشه راه فناوری دریایی کشور افزود: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی با تأکید بر سه محور اصلی تجاری‌سازی، اشتغال‌زایی و ارزش ‌افزوده تاکنون توانسته است در تهیه و تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی، 11 محور اصلی را در این مسیر نهایی کند.

وی با اشاره به جزئیات 11 محور نهایی‌سازی شده در تهیه و تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور اظهار کرد: پوشش و رنگ‌ها، سیستم‌های بهره‌برداری بستر دریا برای منابع نفت و گاز و استانداردهای طراحی سازه‌های دریایی، محور نگهداری، تعمیرات بازه‌های دریایی، پیش برنده‌های دریایی، محرکه اصلی و نرم‌افزارهای صنایع دریایی، ربات‌های زیرسطحی، طراحی و مدل‌سازی شرایط محیطی، همچنین استحصال انرژی از امواج و استخراج ترکیبات از منابع دریایی از جمله محورهای اصلی در تهیه نقشه راه فناوری دریایی کشور است که به مرحله نهایی رسیده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به آمار بین‌المللی ایران در صنعت دریایی گفت: ایران توانسته است در سال 2016 رتبه ششم جهانی را در  بخش دریا از آن خود کند و این مقام در رشته‌های مهندسی دریا بهترین رتبه به شمار می‌رود.

سیف با اشاره به توان و رسالت معاونت علمی در استفاده از توان علمی در کشور خاطرنشان کرد: ستاد با تأکید بر سه محور اصلی “تجاری‌سازی”، “اشتغال‌زایی” و “ارزش‌افزوده”  سعی دارد توان علمی در کشور را ارتقاء دهد.

وی با اشاره به اینکه تدوین نقشه راه فناوری در کشور یکی از قدم‌های مثبت در جهت تجاری‌سازی و توسعه فناوری‌های دریای است، ابراز امیدواری کرد که در مسیر نقشه راه فناوری بتوانند حلقه ارتباطی و زبان مشترکی میان ستاد و اساتید دانشگاهی فراهم کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.