نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد؛ ارتقای همکاری سازنده وزارت امور خارجه با سازمان بنادر و دریانوردی

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بنادر کشور به خصوص بندر چابهار،وزارت امور خارجه باید با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش سی نیوز، مجید کیان پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد واگذاری فعالیت های بندری به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بنادر کشور افزود:سرمایه گذار به سمتی می رود که شرایط برای حضور شان فراهم باشد و اگر متوجه شوند که از سوی دولت مورد حمایت قرار می گیرند با انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد:سازمان بنادرو دریانوردی  به جهت فعالیت تخصصی که دارد می تواند برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی اقدام کند ، لذا سایر سازمان ها باید همکاری کنند تا این مجموعه پویاتر در این حوزه ورود کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بنادر کشور به خصوص بندر چابهار،وزارت امور خارجه باید با سازمان بنادر ودریانوردی همکاری بیشتری داشته باشد .دیپلماسی اقتصادی بیشترین اثرگذاری را در جذب سرمایه های خارجی دارد.

وی اظهار داشت:زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر کشور فراهم است.بدین جهت با تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی واقعی می توان کارهای بزرگی انجام داد که در نهایت تمام این موارد منجر به اشتغال پایدار می شود.

کیان پور با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می تواند در ایجاد اشتغال  سهم بالای داشته باشند تصریح کرد:در برنامه ششم  برای توسعه بنادر شهید رجایی،بوشهر،چابهار و…برنامه های متعددی دیده شده است لذا برای استفاده حداکثری از بنادر باید با سرعت زمینه های حضور بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه با استفاده از سرمایه های خارجی،بورس و سایر تامین منابع مالی می توان طرح ها ی توسعه ای بنادر را دنبال کرد اذعان داشت:بنادر کشور باید توسعه متوازن داشته باشند تا بتوان نرخ اشتغالزایی کشور را افزایش داد.از طرفی از راه آهن می خواهیم که به عنوان یکی از بازوهای حمل و نقل ترکیبی به بنادر کشور کمک کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.