مناطق آزاد به سامانه جامع گمرکی پیوست/ استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد

به گزارش فارس، به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تفاهم نامه جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با گمرک جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

شهرام موسوی مدیر گسترش و تسهیل صادرات و امور گمرکی گفت: در اجرای بند 2 مصوبه شماره 118416 / ت / 50193 / هـ مورخ 8 آذرماه 94 هیات محترم وزیران، نشستی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رییس کل گمرک ایران به منظور چگونگی استقرار گمرک ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد (از خارج از کشور) برگزار و تصمیمات جدیدی گرفته شد و تفاهم نامه ای نیز به امضاء رسید.

موسوی گفت: در این نشست مقرر شد ضمن استقرار فیزیکی گمرک ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد و نظارت بر چگونگی ورود کالا و همچنین تایید اطلاعات پس از انجام تشریفات ورود کالا قبل از اظهار توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، کالا برای صدور قبض انبار در سامانه جامع انبارداری مناطق آزاد، به سازمان‌های عامل در مناطق آزاد تحویل می‌گردد.

وی افزود: هرگونه اظهار کالا و عملیات تشریفات ترخیص اعم از خرده فروشی در سطح مناطق آزاد، مصرف در مناطق و تولید محصول بر اساس قوانین و مقررات مناطق توسط سازمان عامل منطقه در سامانه جامع امور گمرکی و سرور گمرک ایران صورت می پذیرد؛ بدیهی است هریک از مناطق مبادرت به اخذ عوارض مصوب (توسط هر منطقه) خواهند نمود.

مدیر گسترش و تسهیل صادرات و امور گمرکی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان گفت: در پایان این نشست مقرر شد مناطق آزاد اروند و ارس به صورت پایلوت در مدت یک ماه عملیاتی شود.

گفتنی است؛ در این نشست علاوه بر فرود عسگری رییس کل گمرک ایران و مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ مهدی بازارگان معاون تولید، صادرات و فناوری و محمد معزالدین معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، علی بعیدی معاون برنامه‌ریزی و مجتبی پور سیف معاون فنی گمرک ایران، علی معقولی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، شهرام موسوی مدیر گسترش و تسهیل صادرات و امور گمرکی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و راد رییس پژوهشکده سامانه های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران نیز حضور داشتند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.