معاون دریایی سازمان بنادر خبر داد: ورود تیم تجسس و نجات به کشتی سانچی/ کشف دو پیکر دیگر از خدمه نفتکش

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: ساعت چهار صبح امروز با ورود تیم تجسس و نجات به نفتکش سانچی، دو پیکر از خدمه این کشتی یافته و به بندر شانگهای منتقل شد.

به گزارش سی نیوز، هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین جزئیات اطفای حریق در نفتکش ایرانی سانچی بیان کرد: ساعت چهار صبح امروز تیم تجسس و نجات توانست وارد نفتکش در حال سوختن سانچی شود.

وی ادامه داد: پیکر دو تن از خدمه این نفتکش در بخش پل فرماندهی یافته شد که به بندر شانگهای منتقل می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر اضافه کرد: به دلیل درجه حرارت بالای در عرشه و کنار نفتکش، تیم تجسس و نجات موفق نشد در نفتکش بماند و به اجبار خارج شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات اطفاء حریق و خنک کردن نفتکش به صورت همزمان در حال انجام است تا تیم تجسس و نجات بتواند مجدداً وارد نفتکش شود.

حق‌شناس گفت: در حال حاضر تیم تجسس و نجات ایرانی روی یدک‌کش آماده کنار نفتکش سانچی منتظر هستند تا به محض فراهم شدن امکان ورود، وارد نفتکش شوند.

بنابراین گزارش پیش از این جسد یکی دیگر از خدمه این کشتی در ‌آب‌های اطراف نفتکش یافته و به بندر شانگهای منتقل شده بود.

وی به دیدار ربیعی، وزیر کار و رفاه اجتماعی با سفیر چین در روز گذشته (پنجشنبه، ۲۲دیماه) اشاره کرد و افزود: مجموعه فعالیت وی به عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش «سانچی» سبب شد شاهد فعالیت موثر در مرکز تجسس نجات بندر شانگهای چین باشیم.

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی، به مقصد یکی از بندرهای کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ ساعت ۸ شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن یکی از اجساد در روز گذشته، سرنوشت ۳۱ نفر دیگر مشخص نیست.

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی نیز در این رابطه گفت: مرکز امداد و نجات دریایی چین در حال اندازه گیری و ارزیابی دمای پاشنه (عقب) نفتکش است تا در صورت مساعد بودن شرایط، نیروها بتوانند برای تعیین تکلیف سرنشینان نفتکش وارد بدنه کشتی شوند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.