مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد خبر داد؛ تکمیل جاده ۲۰ کیلومتری امیرآباد تا نکا در سال ۹۷

 

مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد با اشاره به اینکه ۱۲ کیلومتر جاده بین امیرآباد تا کمربندی نکا ساخته شده، از ایجاد هشت کیلومتر جاده دیگر جهت تکمیل این پروژه ۲۰ کیلیومتری طی سال آتی خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی با اشاره به اینکه تکمیل جاده ۲۰ کیلومتری از بندر امیرآباد به کمربندی نکا در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: فاز اول ۱۲ کیلومتری این پروژه ۱۶ میلیارد تومان بود که سال گذشته عملیاتی شد. در فاز دوم قرار است ساخت ۸ کیلومتر جاده با اعتباری  بالغ بر۸ میلیارد تومان مدنظر قرار گیرد.

ساخت جاده به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در دستور کار سازمان بنادر

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ساخت هشت کیلومتر باقی مانده از جاده ۲۰ کیلومتری امیرآباد-نکا طی سال آینده در دستور کار قرار می گیرد که طبق تفاهم و تقسیم کار صورت گرفته جاده‌سازی راه، خط‌کشی‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی بر عهده سازمان بنادر است و سایر موضوعات نظیر زیرگذر، روگذر و پل های ارتباطی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز شرکت راه آهن است.

به گفته مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد توجه به مقوله ساخت جاده به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بر اساس تاکید رییس جمهوری و نیز وزیر راه و شهرسازی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است تا از این طریق شاهد کاهش بار ترافیکی، تصادفات و سهولت تردد باشیم.

آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر امیر اباد

رضوانی همچنین در مورد آخرین وضعیت صادرات، واردات، ترانزیت  و نیز عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امیر آباد، اعلام کرد: در ۱۰ ماه سال جاری واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل۶۶ درصد رشد داشته است. بر این  اساس میزان صادرات ۳۵۰ هزار تن بوده است. محصولات  مصالح ساختمانی و مرکبات بیشترین سهم صادرات را داشتند.

وی ادامه داد:در بندر نکا حدود ۳۶۰ هزار تن کالای سوآپ که عموما فرآورده های نفتی است از کشور روسیه و ترکمنستان به سایر بخش های کشور مدنظر قرار گرفته است. همچنین حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امیر آباد طی ۱۰ ماهه سال جاری اعم از واردات، صادرات و ترانزیت بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.