مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان: جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱.۶ میلیون TEU گذشت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین بندر کانتینری ایران طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، الله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر گفت: بندر شهید رجایی به عنوان پیشانی تجارت کانتینری ایران شناخته می‌شود که جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

وی تصریح کرد: این بندر با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری و ۱۸ دستگاه گنتری کرین مدرن (جرثقیل‌های سنگین‌وزن جهت تخلیه و بارگیری کانتینر) بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به عملکرد کانتینری این بندر گفت: از آغاز سال ۹۶ تا ابتدای آذرماه، در مجموع یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۵۱ TEU کانتینر در پایانه‌های یک و دو بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش عملیات، به ثبت رسید.

وی بیان کرد: طی هشت ماهه امسال، بیش از ۲۲۹ هزار TEU کانتینر مربوط به محموله‌های صادراتی، در بندر شهید رجایی بارگیری و ۴۲۳ هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.

عفیفی پور تعداد محموله‌های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچک‌تر منطقه از طریق بندر شهید رجایی (به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز ۱۵۸ هزار و ۵۴۴ TEU کانتینر اعلام کرد و افزود: جابجایی این‌گونه محموله‌های، در همسنجی با سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان از افزایش ۱۰ درصدی جابجایی کانتینرهای ترانزیتی سخن به میان آورد و افزود: طی هشت ماهه امسال، ۲۷۶ هزار و ۱۵۴ TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهید رجایی شد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.