مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران: چاره‌ای جز مدرن‌سازی ناوگان ملی کشتیرانی نداریم

 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تمام کشتیرانی‌های دنیا با چالش مدرن‌سازی ناوگان مواجه هستند، گفت: در آینده نزدیک مجبور به مدرن‌سازی ناوگان هستیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد سعیدی در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که کشتیرانی در سال‌های گذشته باعث افتخار برای ایران بوده است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با مشارکت و همکاری یکدیگر بتوانیم 50 سال آینده کشتیرانی را ترسیم کنیم.

وی با بیان این‌که امیدوارم روزی شاهد 100 سالگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باشیم، تصریح کرد: دوران قبل از انقلاب به‌عنوان دوره شکل‌گیری این شرکت بزرگ،‌دوران شروع انقلاب و اوج‌گیری کشتیرانی که با آغاز جنگ تحمیلی همراه بود، دوران سازندگی و دوره تحریم‌ها،  در تمام این دوره‌ها کشتیرانی با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه بوده است.

وی ادامه داد:‌به لطف خداوند و نیروهای ارزشمند و مدیران لایق و شایسته همه این دوران را با موفقیت پشت سر گذاشت و امروز کشتیرانی به عنوان 10 شرکت برتر کشور و شرکتی که به صورت مگا سایز در حال فعالیت است، شناخته می‌شود.

مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به این‌که با توجه به برنامه‌هایی در دست اجرا قطعا کشتیرانی ناوگان قدرتمندی پرقدرتمند خواهیم داشت، افزود:  چند سال پیش خط کشتیرانی دالیان-بندرعباس را راه‌اندازی کردیم، ضمن این‌که خطوط کشتیرانی را از خلیج‌فارس توسعه دادیم به طوریکه از دو سال پیش خط مستقیم کشتیرانی به اروپا و آفریقا راه‌اندازی شده است.

سعیدی با بیان این‌که خط آسیا به اروپا خدمات جدیدی است که با کشتی‌های جدید کشتیرانی به دنبال ایجاد آن هستیم، گفت: با توجه به برنامه‌های اجرا شده در حمل محموله‌های فله پیشرفت داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که نوآوری مهم‌ترین چالش ما و بسیاری از شرکت‌های خارجی است، افزود: این مسئله برای ما  بسیار مهم است،  ضمن آن‌که مدرن کردن و دیجیتالی کردن ناوگان کشتیرانی یکی از ضرورت‌های کنونی است.

وی از تعریف همکاری‌های جدید با شرکت‌های خارجی خبر داد و با بیان این‌که  نوآوری و مدرن‌سازی ناوگان چالش تمام شرکت‌های کشتیرانی در دنیاست، اظهار کرد: در آینده نزدیک مجبور به مدرن‌سازی ناوگان هستیم.

وی با بیان این‌که این آخر نیست و حتی شروع هم نیست، افزود:  در واقع این  آخر یک شروع و یک نکته بسیار کلیدی برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

در این مراسم از تمبر یادبود 50 سال فعالیت کشتیرانی رونمایی شد

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.