مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور: کریدور ریلی رشت-انزلی طی ۲,۵ سال به بهره برداری می رسد

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کریدور ریلی رشت-انزلی ظرف مدت ۲,۵ سال و کریدور ریلی رشت-آستارا ظرف مدت پنج سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی خیرالله خادمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل کریدورهای ریلی کشور و نیز توسعه راه آهن به بنادر کشور، اظهار کرد: در راستای تکمیل کریدورهای ریلی کشور که شامل کریدور شمال-جنوب (محور میانی کشور)، کریدور شرق به غرب و کریدور شمال-جنوب (محور شرقی کشور) اقدامات مختلفی صورت گرفته است  تا بتوانیم در راستای ترانزیت هرچه بهتر کالا حرکت کنیم.

اتصال مرکز ۵ استان به کریدور ریلی

وی ادامه داد: از سال گذشته و سال جاری برنامه ای تدوین شده است تا بر اساس آن مرکز پنج استان شامل همدان، کرمانشاه، رشت، آذربایجان غربی و شرقی به شبکه ریلی کشور متصل شوند و از این طریق بخش هایی از کریدور ریلی کشور تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه مهم ترین کریدور ریلی کشور از بندرعباس، تهران، رشت و بندر آستارا به آذربایجان و اروپا متصل می شود، خاطرنشان کرد: محور قزوین-رشت مهم ترین و سخت ترین بخش پروژه این کریدور است که به عنوان ابر پروژه عمرانی کشور تلقی می شود.

کریدوری ریلی؛ از بندرعباس تا آستارا و انزلی

وی افزود: کریدور ریلی از بندرعباس تا تهران و از تهران تا قزوین تکمیل شده است و تکمیل کریدور ریلی قزوین-رشت در دو شاخه به انزلی و آستارا در دستور کار قرار دارد و این درحالی است که کریدور ریلی قزوین-رشت ظرف شش ماهه آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

۲,۵ سال زمان برای افتتاح کریدور ریلی رشت-انزلی

وی با اشاره به اینکه کریدور ریلی رشت-انزلی طی ۲,۵ سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد، گفت: در حال فعالیت بر روی این کریدور هستیم .ایجاد ۴۰ کیلومتر ریل در دستور کار قرار دارد.

بهره برداری از کریدور ریلی رشت-آستارا؛ ظرف مدت پنج سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین به کریدور ریلی رشت-آستارا اشاره و اعلام کرد: این کریدور با مسافتی ۱۷۰ کیلومتر ظرف مدت پنج سال با سرمایه ای معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

چابهار را با سرعت به ریل وصل می کنیم

خادمی در ادامه صحبت هایش به سرمایه گذاری کلان کشور در بندر چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور اشاره و بیان کرد: نگاه کلان وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه بندر چابهار است و به همین منظور تکمیل پس کرانه ریلی و جاده ای آن از جمله برنامه هایی است که با سرعت عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیر ریلی چابهار به زاهدان که در ادامه به زابل، بیرجند و مشهد می رسد در دو بخش مدنظر قرار گرفته است تا چابهار به مسیر ریلی کشور متصل شود.

ترانزیت بار از افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و روسیه

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش برای محرومیت زدایی از شرق کشور است، اظهار کرد: قصد داریم با تکمیل قسمت جنوبی کریدور شمال-جنوب در محور شرق کشور شاهد ترانزیت بار از افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و حتی روسیه به سمت آب های خلیج فارس باشیم و بتوانیم مردمان شرق کشور را از این ظرفیت بهره مند سازیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments