مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: کاهش هزینه ها در بنادر باید در دستور کار قرار گیرد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای آنکه فرآیند مالی در این سازمان به درستی هدایت شود،نیازمندساختارهای مالی منسجم و منضبط هستیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در گردهمایی روسای امور مالی بنادر کشور افزود: با توجه به درآمد-هزینه بودن سازمان بنادر و دریانوردی، فرآیند مالی این بخش خاص است. از یک سو فرصتی برای افزایش و ارتقا بهره وری است و از سوی دیگر مسئولیت قابل توجهی برای تمام همکاران ایجاد می کند لذا  انتظارات از این سازمان زیاد است.

وی ادامه داد: برای آنکه فرآیند مالی در سازمان بنادر و دریانوردی به درستی هدایت شود،نیازمندساختارهای مالی منسجم و منضبط هستیم.در چنین شرایطی می توانیم  منابع موجود را به درستی مدیریت کنیم.

راستاد با بیان اینکه  بسیاری از فعالیت های زیرساختی و روبنایی در سازمان بنادر به پشتیبانی دقیق بخش مالی نیازمند است و از آن تاثیر می پذیرد تصریح کرد:در بحث ارتقای سطح رقابت پذیری ،موضوع منابع مالی و مدیریت مالی بسیار موثر است . طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید از این حیث در منطقه به رتبه اول  برسیم اما هنوز تا این نقطه فاصله داریم.

وی با اشاره به ساختار مستقل سازمان بنادر گفت: خوشبختانه تا کنون ما درگیر ممیزی های سنگین نشدیم و همواره ارتباط مناسبی با دستگاه های نظارتی برقرار بوده است.سیاست های مالی همه بنادر کشور باید متوازن و متناسب با محورهای اهداف کلان سازمان تنظیم و مکانیزم های مناسبی برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها پیش بینی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر تسهیل و شفافیت فرآیندها عنوان کرد: باید فرآیند ماموریت های مشابه در ستاد و بنادر مختلف یکسان باشد و رویه های متفاوت و طولانی اصلاح شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.