مديرعامل شركت توسعه خدمات دريايي و بندري بتا: بندر شهید رجایی به هاب منطقه تبدیل خواهد شد

 

علی داود ترکمان، مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتا گفت:« با واگذاری اپراتوری ترمینال های یک و دو بندر شهید رجایی به بخش خصوصی و تعامل با شرکت های خارجی، این ظرفیت وجود دارد که در آینده نزدیک بندر شهید رجایی به هاب منطقه تبدیل شود.»

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتا در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری سی نیوز، در خصوص تفاهم نامه های امضا شده میان این شرکت و سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد:« سابقه حضور شرکت بتا در ترمینال یک کانتینری از سال 92 بوده و تا امروز، فعالیت ها به صورت قراردادهای کوتاه مدت انجام می شد. این موضوع از بعد تجهیزاتی، ضررهایی برای سازمان بنادر در پی داشت و از لحاظ برنامه ریزی درازمدت و سرمایه گذاری نیز ضررهایی را متوجه اپراتورها می کرد. درخواست ما این بود که با امضای تفاهم نامه فیمابین، مدت زمان قراردادها حداقل 5 سال تعیین شود تا با این اتفاق، شاهد سرمایه گذاری و حضور مشاوران خارجی باشیم تا بهره وری ترمینال ها ارتقا پیدا کند.»

علی داود ترکمان تحقق این هدف را یکی از دستاوردهای مهم صنعت حمل ونقل دریایی دانست و خاطرنشان کرد:« خوشبختانه همزمان با گرامیداشت هفته حمل ونقل و با حضور وزیر راه و شهرسازی، طی مراسمی تفاهم نامه همکاری به امضا رسید که طبق آن، اپراتوری ترمینال یک و قسمتی از ترمینال دو به عنوان ترمینال یک اپراتوری شناخته و یال جنوبی و غربی نیز به عنوان ترمینال دو معرفی شود. ضمن اینکه اپراتوری این دو ترمینال به دو شرکت سینا و بتا سپرده شده و امیدواریم با تجهیزاتی که نصب آنها در بندر شروع شده، شاهد رشد بهره وری و تولید ثروت در این بخش باشیم.»

مدیرعامل شرکت بتا حضور شرکت های خارجی به عنوان مشاور و سرمایه گذار را از دستاوردهای مهم امضای این تفاهم نامه همکاری برشمرد و افزود:« مشاور خارجی از شرکت «اچ پی اچ» در کنار ما قرار می گیرد و انتخاب این مشاور نیز با هوشمندی خاصی انجام شده است. اگر چه شرکت خارجی در قدم اول، به عنوان مشاور با ما همکاری خواهد کرد، اما در آینده زمینه برای سرمایه گذاری و جذب شریک خارجی نیز فراهم می شود. از دیگر مزیت های مهم حضور مشاور خارجی نیز این است که ما را به سمت رقابتی کردن، بازاریابی و تصاحب سهم بنادر مجاور خارجی راهنمایی می کند.»

ترکمان با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی از مزیت نسبی مناسبی برخوردار است، گفت:« مزیت نسبی برای مشارکت کنندگان خارجی بسیار مهم است، چرا که حمل کالا از این طریق برایشان مقرون به صرفه خواهد شد. در حال حاضر، شرکت اچ پی اچ 8 بندر محلی در خلیج فارس دارد و مطمئنا به دنبال یک بندر هاب خواهد بود تا با خدماتی که ارائه می دهد بتواند خطوط بین المللی را به سمت بندر شهید رجایی بکشاند. اگر این روند با موفقیت طی شود، بندر شهید رجایی تبدیل به هاب منطقه خواهد شد.»

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.