طی یک قرارداد 150 میلیون دلاری؛ کره جنوبی از چین کشتی فله بر می خرد

 

کشتیرانی کره جنوبی (SK Shipping) طی یک قرارداد، دو فروند کشتی از چین می خرد. این قرارداد با شرکت صنایع کشتی سازی دالیان چین (DSIC) منعقد شده تا دو فروند کشتی فله 325 هزار dwt  را جایگزین کشتی های قبلی کند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، قیمت هر کدام از این کشتی های فله بر 74.2 میلیون دلار برآورد شده است. شرکت صنایع کشتی سازی دالیان چین متعهد شده تا کشتی های جدید را طبق برنامه زمان بندی شده در ماه مارس و می 2021 تحویل کره جنوبی بدهد.

این قرارداد بخشی از تعامل میان کشتیرانی کره جنوبی و شرکت معدن و فلزات چند ملیتی «والی» است. چرا که شرکت های هر دو کشور کره جنوبی و چین با والی ارتباط اقتصادی خواهند داشت. والی نیز تا سال آینده میلادی به تعداد زیادی کشتی فله بر به منظور ارسال سنگ آهن به نقاط مختلف دنیا نیاز دارد.

هفته گذشته نیز شرکت «پان اوشن» کره جنوبی، یکی از بزرگ ترین شرکت های کشتیرانی دنیا 6 فروند کشتی فله بر از شرکت کشتی سازی «ان. سی. شیپ»، (NC Ship) چین خریداری کرد تا با شرکت والی وارد قرارداد جدید حمل بار فله شود.

شرکت صنعت کشتی سازی دالیان (DSIC)، واقع در دالیان، استان لیائونینگ چین، بزرگترین شرکت کشتی سازی در چین است. این بخشی از شرکت صنعت کشتی سازی چین (CSIC)، یکی از دو شرکت دولتی کشتی سازی در چین به شمار می رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.