طی حکمی از سوی رئیس جمهور صورت گرفت؛ ابلاغ قانون موافقتنامه چابهار به وزارت راه و شهرسازی

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، یک قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و، بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، « قانون موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین المللی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند (موافقتنامه چابهار)» جهت اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

متن این ابلاغیه به شرح زیر است:

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین المللی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند (موافقتنامه چابهار)» که در جلسه علنی روز چهارشنبه، مورخ یکم آذرماه یکهزار و سیصد و نود و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۶.۹.۲۲ به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۳۰۰.۸۳۸۱۰ مورخ ۱۳۹۶.۱۰.۲ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می گردد.

با توجه به اصل یکصد و بیست و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اجرای مفاد موافقتنامه منوط به انجام تشریفات مندرج در ماده (۱۵) موافقتنامه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.