طرح خط کشتیرانی از ایران تا زادگاه لنین

به گزارش ایرنا، در سفر سنایی که بنا به دعوت سرگئی مارازوف استاندار اولیانوفسک روسیه صورت گرفت، محورهای مختلف همکاری به ویژه اقتصادی بررسی شد.
سفیر ایران روز شنبه در کانال رسمی تلگرامی خود نوشت: استفاده از توانمندی های استانی روسیه و گستری روابط بین منطقه ای با ایران از اولویت های مهم برنامه ها و مذاکرات اقتصادی است که در این چارچوب، افزون بر مذاکره با استاندار و مقامات اولیانوفسک از مراکز فرهنگی و صنعتی منطقه نیز بازدید و با تجار و صاحبان صنایع هم گفت‌وگو شد.
راه اندازی خط کشتیرانی مسافری با استان اولیانوفسک از طریق رودخانه ولگا، معرفی یکی از استان های ایران برای همکار بین استانی، پروژه سرمایه گذاری جمهوری اسلامی در تولید مخازن تحت فشار سی ان جی در منطقه صنعتی ویژه این استان روسیه، راه اندازی متقابل مراکز لجستیک با هدف تسهیل تبادل کالاهای دو کشور و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی بخشی از مباحث مطرح شده و توافق های سنایی و مقام های روسی اعلام شده است.
استان اولیانوفسک با مرکزیت شهری به همین نام سال 1943 با تصمیم شورای عالی شوروی وقت در بخش اروپایی جمهوری روسیه در ساحل رود ولگا بنیاد گذاشته شد که زادگاه ولادیمیر ایلیچ اولیانوف مشهور به لنین نیز هست و برای همین اولیانوفسک نام گرفت.
اولیانوفسک یکی از صنعتی ترین مناطق روسیه در عرصه های گوناگون از جمله صنایع ماشین سازی، قطعات خودرو، تولید هواپیما، صنایع غذایی، کشاورزی، سیمان، تولید انرژی الکتریکی و دفاعی است.
تقریباً 95% اتوبوس ها و10% خودروهای باری روسیه و نیز هواپیماهایی مانند «ایل-76»، «تو-204» و بزرگ ترین هواپیمای باری دنیا یعنی «آن-124 روسلان» بخشی از تولیدان صنعتی استان اولیانوفسک است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.