شانس کم موفقیت اتحاد ۱۴ کشتیرانی کره

به گزارش مجله آنلاین حمل ونقل ، در یک اقدام داوطلبانه ۱۴ شرکت کشتیرانی کره جنوبی در اتحادی به نام Korea Shipping Partnership زیر یک نام و در مسیرهای بازرگانی آسیا فعالیت خواهند کرد.

این شرکت ها هفته گذشته تفاهم نامه همکاری را به امضاء رساندند. شرکت های این اتحاد جدید کشتیرانی شامل HMM، KMTC، SM Line، Sinokor، Heung-A، Namsung Shipping، CK Line، Pan Continental Shipping، Dongjin Shipping، Pan Ocean، Dong Young Shipping، Doowoo Shipping، Taiyoung Shipping و Hansung Line هستند.

انتظار می رود این اتحاد کشتیرانی جدید  که فعالیت خود را از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز  کند  در ابتدا بر روی بازارهای کره جنوبی، مسیرهای جنوب شرقی آسیا به ویتنام، تایلند، و اندونزی متمرکز شود. خبر تشکیل این اتحاد توسط اتحادیه مالکان کشتی کره جنوبی منتشر شد اما تا کنون هیچ یک از کشتیرانی هایی که نام آنها در این اتحاد اعلام شده است در  این مورد اظهار نظری نکرده اند.

پیش از این نیز شرکت های کشتیرانی HMM، Sinokor و Heung-A در ماه ژانویه ۲۰۱۷ اتحادی به نام HMM+K2 تشکیل داده بودند که به گزارش موسسه Alphliner موفقیت کمی در تخصیص فضای باری در مسیرهای درون آسیایی داشتند.

موسسه آلفالاینر در گزارش هفتگی خود عنوان کرده است: ” شرکت های کشتیرانی کره جنوبی به شدت رقابتی هستند، این روند را تصمیم KMTC و SM Line برای خارج ماندن از اتحاد HMM+K2 نشان می دهد. این دو شرکت می خواستند  مسیر خود را بروند.”

در این گزارش آمده است: “ضعف بزرگ کشتیرانی های کره جنوبی در کوچک بودنشان و نیز رقابت شدیدشان در بازارهای مشترک تنها می تواند توسط ادغام کامل آنها رفع شود. شرکت های رقیب آنها در چین (COSCO و CSCL) و ژاپن (NYK، MOL، و K Line) نیز تصمیم مشابهی گرفتند. اما در کره جنوبی چنین اقدامی بسیار دور از ذهن به نظر می رسد.”

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.