رشد ۳۷ درصدی حمل و نقل ریلی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد: حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته که این رشد به دلیل هم‌افزایی راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم حاصل شده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا ،عادل دریس روز سه شنبه در خصوص آمار حمل و نقل کالاهای اساسی از این مجتمع بندری اظهار داشت: به دنبال ورود ۲۰۶ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) در ۹ ماهه سال جاری ، بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

وی افزود: روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با سرعت مطلوب با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت ادامه دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بیش از یک میلیون تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه های ریلی بندرامام خمینی(ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است.

وی با اشاره به اینکه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی از جمله کالاهای اساسی هستند که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال  می‌شود.

دریس با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۱ میلیون تن انواع کالای اساسی از انبارهای این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است گفت: میزان کالاهای اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بالغ بر سه میلیون تن می باشد که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازارهای مصرف توزیع می‌شود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.