راستاد در نشست با اتحادیه های دریایی: حامی ورود بخش خصوصی هستیم

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بخش خصوصی باید میدان‌دار عرصه اقتصاد کشور باشد، گفت: یکی از زمینه‌هایی که نیاز است ورود بخش خصوصی به آن تقویت شود حوزه بنادر و دریانوردی است و ما از این ورود به طور جدی حمایت می‌کنیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، همزمان با هفته حمل و نقل و یک روز پس از امضای ۱۳ تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی میزبان مدیران و نمایندگان اتحادیه های دریایی بود.

در این نشست صمیمانه که با حضور اعضای هیات عامل این سازمان برگزار شد ، مدیران و نمایندگان اتحادیه های دریایی حاضر در نشست به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

محمد راستاد در این نشست با اشاره به عزم سازمان بنادر و دریانوردی در واگذاری تصدی های غیرضرور به بخش خصوصی گفت: در کمتر دستگاه دولتی، می توانید سراغ بگیرید که بخش خصوصی در بسیاری از فعالیت ها مثل سازمان بنادر و دریانوردی ورود کرده باشد.

وی افزود : در بخش قرداد های اپراتوری پایانه های بندری به دنبال اصلاح قردادها هستیم ؛ به گونه ای که بخش خصوصی به راحتی بتواند به فعالیت و تجارت بپردازد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با تاکید بر اینکه این سازمان حافظ سرمایه کشتی داران است، در خصوص خرید شناور خارجی توضیح داد : این حق سرمایه‌گذار و بخش خصوصی است که میان خرید شناور و ساخت در داخل انتخابگر باشد. اما سیاست ما در سازمان بنادر حمایت از صنعت کشتی سازی در داخل است و از خرید شناور خارجی حمایت نمی کنیم .

بر اساس این گزارش، در این نشست نماینده ترمینال داران بندری از تغییر و تحولات صورت گرفته در راس مدیریت مرجع دریایی کشور ، ابراز خرسندی کرد وگفت : به سرمایه گذاری در سازمان بنادر خوش بین هستیم ؛ چراکه ساخت و ساز ها هدفدار است و سرمایه گذاری ما امنیت دارد.

نماینده انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نیز گفت: بخش خصوصی رقیب دولت نیست بلکه به عنوان مشاور در کنار دستگاه های اجرایی است و در نهایت این دولت است که تصمیم می گیرد.

وی خواستار رفع مشکلات کشتی های زیر ۳ هزار تن شد.

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در این خصوص گفت : سازمان بنادر برای ثبت هر شناوری با لحاظ شدن و رعایت استاندارد ، هیچ محدویتی ندارد .

وی همچنین خاطر نشان کرد: برای شناور های زیر ۳ هزار تن منتظر تسهیلات دولت هستیم .

در بخش دیگری از این نشست ٢ و نیم ساعته، نماینده حمل و نقل و لجستیک کشور هم با بیان اینکه هیچ سازمانی از ترانزیت حمایت نمی کند، اضافه کرد : با توجه اینکه ۹۰ درصد ترانزیت از طریق دریا صورت می گیرد ، سازمان بنادر بیشتر از سایر دستگاه ها از این محدویت ها خسارت می بیند.

وی همچنین خواستار حمایت سازمان بنادر از خرید شناور مدرن خارجی و اسکراپ کشتی های فرسوده شد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.