خیز بندر شهید رجایی برای خودکفایی در تولید آب و برق

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تبیین ابعاد اجتماعی و اقتصادی ۳۳ پروژه آماده افتتاح حوزه دریایی و بندری این استان گفت:ساخت یک آب شیرین کن با ظرفیت تولید روزانه چهارهزار متر مکعب یکی از مهم ترین پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، “اله مراد عفیفی پور” در برنامه زنده رادیویی “مردم و مسؤولین” صدای خلیج فارس، اظهار داشت: به منظور توسعه بنادر هرمزگان و افزایش سهم ایران از بازار منطقه خلیج فارس در هفته دولت امسال، ۳۳ پروژه سرمایه گذاری فنی، عمرانی، دریایی و بندری با مبلغ یکهزار و ۸۳۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده که تا پایان هفته جاری با حضور مقامات ارشد سازمان بنادر و مسوولین استانی افتتاح می شوند.

وی افزود: این پروژه ها با هدف توسعه نرم افزاری و سخت افزاری بنادر و ارتقاء کیفیت خدمات حوزه حمل و نقل دریایی در مهم ترین استان ساحلی کشور اجرایی شده است.

عفیفی پور ساخت یک آب شیرین کن با ظرفیت تولید روزانه چهارهزار متر مکعب را به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت سال ۹۶ برشمرد و گفت: این پروژه با رقمی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی تأثیر مثبتی در ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به کشتی ها و تامین منابع آب شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیگیری های این اداره کل برای خودکفایی بزرگترین بندر تجاری کشور در زمینه تولید آب و برق سخن به میان آورد و افزود: ساخت یک مجتمع بزرگ آب شیرین کن به ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب نیز توسط سرمایه گذاری دیگر در حال احداث است که فاز نخست آن با ظرفیت تولید ۲۰ هزار متر مکعب تا پایان سال جاری آماده بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: در زمینه تولید برق نیز به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی به منظور ساخت یک نیروگاه در اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی هستیم.

به گفته این مقام مسؤول، در حال حاضر بالغ بر سه هزار میلیارد ریال پروژه در زمینه توسعه اسکله های نفتی و فازهای یک و دو طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی، نصب تجهیزات استراتژیک و توسعه ظرفیت های ریلی از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجراست.

عفیفی پور در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص برنامه های اداره کل بنادر برای توسعه ظرفیت مسافرت های دریایی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های مربوط به گردشگری و سفرهای دریایی در بنادر شرق، مرکز و غرب استان در دستور کار قرار دارد که از جمله آن مطالعات مربوط به توسعه بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به وجود دوهزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره بزرگ و کوچک در آب های این استان، گفت: سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون نفر- سفر در ۱۴ بندر مسافری هرمزگان ترابری می شوند که اجرای برنامه هایی مدون را به منظور توسعه فضای فیزیکی بنادر و افزایش ناوگان شناورهای مسافری و تفریحی در دستور کار داریم.

وی در خصوص سوال دیگری مربوط به ظرفیت های صنعت حمل و نقل دریایی در زمینه اشتغالزایی و جذب متقاضیان کار، گفت: پروژه های هفته دولت امسال بالغ بر ۵۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم به دنبال دارد که اولویت جذب نیروی انسانی با نیروهای ماندگار و بومی است که طی سال های اخیر از طریق اداره خدمات و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ثبت نام شده اند.

عفیفی پور ضمن تبیین ابعاد اجتماعی و اقتصادی سرمایه گذاری در حوزه بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این سرمایه گذاری ها علاوه بر تقویت اقتصاد ملی و توسعه زیرساخت های کشور، پیامدهای مثبت قابل توجهی در حوزه اجتماعی دارد و باعث می شود تا بسیاری از جوانان متخصص و تحصیلکردگان جویای کار با تکیه بر این سرمایه گذاری ها به فرصت های شغلی پایدار دست یابند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان ضمن اشاره به موفقیت این اداره کل در بیستمین جشنواره شهید رجایی و کسب عنوان دستگاه برتر در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، دستیابی به این موفقیت را به تمامی کارکنان و اعضای جامعه دریایی و بندری استان تبریک گفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.