حمایت اتاق بازرگانی ایران از فدراسیون حمل و نقل و لجستیک

به گزارش سی نیوز با عنایت به تبصره “پ ” ماده 1 قانون بهبود محیط کسب و کار که در آن ملاک تشخیص سراسری بودن تشکل های اقتصادی را بر عهده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران قرار داده است .

تشکلهای اقتصادی بازوهای حرکتی اتاق ایران هستند. پارلمان بخش خصوصی که خود به عنوان تشکل تشکلها طبق قانون فعالیت میکند، شامل مجموعه بزرگی از تشکلهای کوچکتر است که با نگاه تخصصی خود در بخشهای مختلف در راستای پیشبرد اهداف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران فعالیت میکنند. به دلیل جایگاه کلیدی این بخش در اقتصاد و در اتاق ایران، هیأت رئیسه دوره هشتم نگاه ویژه نسبت به تشکلها دارد. قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار وظیفه ساماندهی تشکلها را برعهده اتاق ایران قرار داده است در همین راستا طبق اظهارات غلامحسین شافعی، در گفت وگو با ماهنامه تشکلها، اقدامات قابل توجهی از سوی اتاق انجام شده است. وی همچنین تأکید دارد که تشکلها متناسب با نقش سازند های که دارند، باید خود را توانمند کرده و پاسخگوی مطالبات بخش خصوصی باشند. ایشان از لزوم وحدت رویه و تمایل فعالان اقتصادی به سمت فعالیتهای تشکلی سخن گفت. به اعتقاد وی تشکلها میتوانند در تصمیم سازی بهتر دولتمردان نقش مهمی داشته باشند.
با توجه به این استراتژی کلان اتاق ایران مبنی بر حمایت از ایجاد فدراسیون های تخصصی متشکل از انجمن ها و تشکلهای تخصصی ، فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران به عنوان یک تشکل فراگیر مورد تایید اتاق بازرگانی ایران قرار گرفت .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.