جرثقیل های اسکله های قدیمی بندرگاه انزلی به برق اضطراری مجهز شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در حاشیه مانور قطع ۲۴ ساعته برق در بندرگاه انزلی اعلام کرد: این رزمایش دستاورد بسیار بزرگی برای این اداره کل بدنبال داشت و توانست برق اضطراری را به پست های اسکله های یک تا ۱۰  خود با موفقیت منتقل کند.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا ، حمیدرضا آبایی اظهار داشت:اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از سالیان گذشته نتوانسته بود جریان برق اضطراری را به جرثقیل های اسکله های قدیمی منتقل کند که با انجام این رزمایش برای اولین بار در بندر انزلی تمام جرثقیل های اسکله های قدیمی به برق اضطراری مجهز شدند.

وی تصریح کرد: این ادره کل در صورت قطعی برق می تواند با توان دیزل ژنراتورهای برق اضطراری نسبت به برقدار کردن این جرثقیل ها اقدام کند و عملیات تخلیه و بارگیری را به صورت شبانه روزی انجام دهد تا خللی در تخلیه و بارگیری کشتی ها مخصوصاً کشتی های حامل گندم و کالاهای اساسی در بندر انزلی به وجود نیاید .

آبایی،  یکی از مشکلات اساسی مجتمع بندری انزلی را استفاده از دیزل ژنراتورها و مولدهای برق اضطراری قدیمی دانست و افزود: این مولد های برق با نیازهای زمان های گذشته در نظر گرفته شده اند و ما در بندرگاه انزلی باید با شناسایی نقاط ضعف خود راهکارهایی برای بهبود این مشکل ارائه دهیم..

آبایی بازسازی و به روز کردن این دیزل ژنراتورها و برق اضطراری را از برنامه های آتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام و تصریح کرد : در فاز جدید باید تمام دیزل ژنراتورها و برق های اضطراری بر اساس نیازهای واقعی ۱۰ سال آینده‌ در نظر گرفته شوند و مولد های برق پست های قدیم نیز به روز رسانی شوند .

وی با بیان اینکه در صورت تحقق این امر در مواقع بحران خدمات بندری را بصورت ۲۴ ساعته ارائه کنیم ، اضافه کرد: در مواقع بروز بحران مسائل بسیاری اتفاق می‌افتد که یکی از این مسائل موضوع بارندگی و رطوبت است . به علت تغییر رویکرد این بندرگاه از آهن آلات به غلات باید بتوانیم خدمات شبانه روزی بندری را به کشتی های حامل غلات ارائه کنیم.

وی بحران بارندگی را با توجه به اقلیم این شهرستان دائمی عنوان و تصریح  کرد: در حال حاضر به علت بارندگی و افزایش رطوبت این خدمات آنگونه که مد نظر ماست انجام نمی شود لذا باید اسکله های سرپوشیده را با استفاده از بخش خصوصی در اسرع وقت احداث و راه اندازی کنیم.

وی در ادامه بر برگزاری رزمایش آمادگی برای بحران برف نیز اشاره و یادآوری کرد:سال گذشته این بحران در شهرستان بندرانزلی اتفاق افتاد و خوشبختانه توانستیم آنرا با کمک همه دستگاهها و بدون هرگونه مشکل پشت سر گذاریم  اما لازم است بدانیم در محیط عملیاتی وضعیت به چه صورت خواهد بود .

وی شبیه سازی موقعیت برف را اندکی دشوار دانست و اظهار داشت: باید بتوانیم در زمان بروز بحران با هماهنگی و همکاری لازم از شرایط موجود سربلند بیرون بیاییم.

این رزمایش با هدف تشدید اقدامات حفاظتی و کنترلی در سطح محوطه بندری انزلی ،جلوگیری از ورود افراد خرابکار به محوطه بندری ، تامین برق اماکن حساس محوطه بندری، ارتقاء سطح آمادگی و هوشیاری نیروهای گارد جهت مقابله با تهدیدات و ارتقاء سطح آمادگی و هوشیاری پرسنل اداره کل بندر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۵ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

لینک کوتاه http://i.seanews.ir/exrxS
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.