تصویب موافقت‌نامه دالان ترانزیتی هند- ایران- افغانستان در كمیسیون عمران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی كشور  از تصویب موافقت‌نامه دالان ترانزیتی بین هندوستان، جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این اتفاق باب دیگری است تا بتوانیم از ظرفیت‌های بندر چابهار برای ترانزیت استفاده بهینه ببریم. امید داریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده موفق شویم تا در حداقل زمان ممكن بهترین خروجی و بهره‌وری را از بنادر تجاری كشور به دست آوریم.

راستاد همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌ انجام شده در خصوص عملیات فاز اول بندر چابهار اعلام كرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در این پروژه می‌توانیم بگوییم كه فاز اول آن آماده بهره‌برداری آزمایشی بودهه و در حال حاضر بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای آن تامین شده است.

راستاد انتقال محموله ترانزیتی گندم از كشور هندوستان به افغانستان را از طریق بندر چابهار را كمك بزرگی در افزایش میزان ترانزیت كشور دانست و گفت: در حال حاضر قرارداد بین طرف افغانی و شركت فرستنده ایرانی امضا شده و طبق برنامه‌ریزی موجود قرار بوده است تا امیروز كانتینرهای مربوطه در بندر كاندیلای هند بارگیری شود كه انتظار می‌رود این محموله ۱۳۰ هزار تنی در فاز اول با كیفیت خوبی مدیریت شود و در آینده شاهد ترانزیت یك میلیون تنی گندم بین این دو كشور از طریق ایران باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.