تخلیه و بارگیری ۱۱۲ میلیون تن کالا در بنادر تا پایان بهمن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باوجود تهدیداتی که علیه کشتیرانی تجاری کشور اعمال شد تخلیه و بارگیری بیش از ۱۱۲ میلیون تن انواع کالاها در بنادر تجاری، دستاورد خوبی برای کشور بود.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از صدا و سیما، محمد راستاد در حاشیه اجلاس سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران گفت: باوجود تهدیداتی که علیه کشتیرانی تجاری کشور اعمال شد تخلیه و بارگیری بیش از ۱۱۲ میلیون تن انواع کالاها در بنادر تجاری، دستاورد خوبی برای کشور بود.

وی افزود: امسال همچنین در جهت جلوگیری از تحمیل دموراژ به کشتی‌ها و تخلیه سریع آن‌ها در اکثر بنادر کشور اقدامات خوبی انجام شد و همچنین طرح‌های توسعه‌ای خوبی در بنادر تجاری کشور داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اوایل سال آینده بخش مهمی از فاز ۳ پایانه کانتینری بندر شهید رجایی که قابلیت پذیرش کشتی‌های تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را خواهد داشت تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد، گفت: سال آینده همچنین بخشی از اسکله‌های نفتی در بندر شهید رجایی به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص الحاق اراضی به پسکرانه بندر شهید رجایی افزود: اراضی که به پسکرانه بندر رجایی ملحق خواهد شد معادل مساحت فعلی این بندر خواهد بود تا اماکن بندری بخصوص برای فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده در آن‌ها ایجاد شده و این بندر به یک بندر نسل سومی ارتقا یابد.

راستاد در خصوص بندر چابهار نیز گفت: در این بندر هم به دنبال تکمیل تجهیزات به خصوص از طریق قرارداد با اپراتور بین المللی که در قالب BOT در این بندر سرمایه گذاری کرده است خواهیم بود و تاکنون بخشی از تجهیزات مورد نیاز وارد این بندر شده و بقیه نیز به تدریج وارد خواهد شد.

وی افزود: در بندر امام خمینی هم با احداث سه پایانه مکانیزه و تخصصی غلات و کالاهای اساسی تحول اساسی در این بخش را شاهد خواهیم بود و میزان تخلیه و بارگیری غلات به دو برابر میزان فعلی افزایش می‌یابد.

راستاد ادامه داد: یکی از این پایانه‌ها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت یکی دیگر آغاز شده و پایانه سوم هم از حدود سه ماه آینده با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص این سه پایانه توضیح داد: کیفیت نگهداری کالاهای اساسی از جهت اتصال سیلوها با پایانه‌های مخصوص پهلوگیری کشتی‌های فله بر و حمل کننده کالاهای اساسی از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد.

راستاد افزود: مشابه این سیلوها در بندر چابهار نیز با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده که روند مطلوبی دارد و در بندر شهید رجایی هم ساخت پایانه مکانیزه غلات در دستور کار قرار گرفته است.

 

گردشگری دریایی در صورت تصویب ستاد کرونا برگزار می‌شود

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امکانات این سازمان برای برگزاری گردشگری دریایی در ایام نوروزی در صورت مجاز شناخته شدن این سفرها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم شده است.

محمد راستاد در حاشیه اجلاس سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اعمال برخی محدودیت‌ها در سفر به شهرهای ساحلی، در وهله نخست خود را ملزم به تبعیت از مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا می‌دانیم، اما از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی آمادگی کامل داریم تا متناسب با این سیاست‌ها و تصمیمات، آسایش، امنیت و ایمنی سفرهای نوروزی را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: همچنین برنامه‌های این سازمان برای واکنش در شرایط اضطراری آماده شده و برای مداخله در شرایط اضطراری هم آمادگی کافی را داریم

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.