به آب اندازی اولین کشتی تجاری با سوخت هیدروژن در فرانسه تا پایان سال میلادی

اولین کشتی باری تجاری با سوخت هیدروژن و آلایندگی صفر تا پایان سال جاری میلادی وارد چرخه حمل و نقل دریایی می شود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ام اچ ال نیوز، رقابت بخش حمل و نقل آبراه های داخلی در زمینه به کارگیری اولین کشتی های مجهز به پیشرانه هایی با سوخت هیدروژن بسیار تنگاتنگ است.

مدیر اروپایی اولین کشتی تجاری با سوخت هیدروژن اعلام کرد که این کشتی امسال در پاریس و در امتداد رود سن به آب انداخته خواهد شد.

این شناور که یک پالت شاتل با طول ۱۶۴ فوت خواهد بود، به کمک هیدروژن فشرده تولید شده از الکترولیز کار خواهد کرد و طبق برنامه ریزی های انجام شده، این پروژه نه تنها انتشار آلاینده های کربنی صفر داشته، بلکه باعث ایجاد زمینه برای تولید گسترده تر وسایل حمل و نقل با حداقل آلایندگی در دریا و خشکی خواهد بود.

سیستم پیشران برای این شناور که زولو نام دارد را شرکت ABB Marine & Ports و سلول های سوختی آن را شرکت Ballard تأمین می کند.

جریک میکولا، مسئول هماهنگی این پروژه در مرکز تحقیقاتی VTT می گوید: حمل و نقل سبز و پایدار پیش نیاز دستیابی به اهداف کاهش انتشار آلاینده ها در سطح ملی و بین المللی است. کشتی هایی که سوخت آنها از طریق هیدروژن تجدیدپذیر تأمین می شوند سهم قابل توجهی در کاهش تولید گازهای گلخانه ای در حمل و نقل و بهبود کیفیت هوا در شهرها و دیگر مناطق پرجمعیت دارند.

این شناور به عنوان بخشی از پروژه Flagships در حال توسعه توسط کنسرسیومی متشکل از ۱۲ شریک اروپایی در صنعت حمل و نقل است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.