بنچاری خبر داد: آغاز هوشمندسازی بنادر کشور از بوشهر/ جزیره نگین نخستین پایانه کانتینری هوشمند ایران

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت که این بندر راهبردی به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی) اجرای طرح هوشمندسازی در بنادر کشور انتخاب شده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی بنچاری بیان کرد: هوشمندسازی بنادر طرحی است که با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور مورد توجه قرار گرفته و نقطه آغاز آن نیز از بندر بوشهر است.

وی اظهار کرد: در این ارتباط نخستین کارگروه هوشمندسازی بندر بوشهر با حضور فعالان حوزه «آی تی» و الکترونیک و روسای اداراتی که مرتبط با این حوزه هستند، تشکیل شده است.

بنچاری ادامه داد: در اجرای این طرح، جزیره نگین که به عنوان محور توسعه‌ای بندر بوشهر در نظر گرفته شده است، به عنوان نخستین پایانه کانتینری هوشمند کشور مشخص شد.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته پیمانکار پایانه کانتینری جزیره نگین نیز موافقت خود را برای اجرای طرح هوشمندسازی در این جزیره اعلام کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: هدف اصلی هوشمندسازی بنادر استفاده هوشمندانه از عناصری همچون زمان، منابع، سرمایه، محوطه و … است که تحقق این مهم در کاهش هزینه و زمان می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: از دیگر مزایای هوشمندسازی بنادر توجه به محیط زیست است که از این لحاظ نیز طرح هوشمندسازی بنادر حائز اهمیت فراوانی است.

فاز نخست طرح توسعه جزیره نگین با ۳۰۰ متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در دست اجراست که پیش بینی شده در سال جاری به بهره برداری برسد.

مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان پسکرانه فعالیت‌های بندر بوشهر طراحی و با مشارکت بخش خصوصی در سال ۱۳۹۳ اجرایی شده که با تکمیل آن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از هفت میلیون تن کنونی در سال به بیش از ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.