بنادر آلمان به هاب‎های دیجیتال تبدیل می‎شوند

وزارت حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان در برنامه تامین مالی برنامه‎های نوآورانه برای فناوری‎‎های بندری،دومین فراخوان عمومی در این زمینه را  منتشر کرد.

به گزارش  گروه بین‎الملل مارین تایمز، در این برنامه وزارت حمل و نقل آلمان از پروژه‎هایی که به توسعه یا ایجاد فناوری‎های نوآورانه در بنادر این کشور کمک کند، حمایت می‎کند.

وزارت حمل و نقل آلمان اعلام کرده است که این کشور قصد دارد در میانه افزایش حجم فعالیت ها، جابجایی محموله های بندری را بهینه کند. به همین منظور این وزارتخانه نزدیک به 64 میلیون یورو (77 میلیون دلار) بودجه به این امر اختصاص داده است که در فاصله سال های 2016 تا 2020 به این پروژه تزریق می‎شود.

الکساندر دوبریندت، وزیر حمل و نقل آلمان اعلام کرد: “آلمان به اقتصاد دریایی پر قدرتی نیاز دارد و ما  در برنامه تامین مالی، قصد داریم بنادر آلمان را به هاب های دیجیتال تبدیل کنیم که در این ارتباط  64 میلیون یورو به این کار اختصاص داده ایم.”

وی گفت: ما در این مسیر  از توسعه فناوری‎های نوین و بهینه سازی  فرایند جابجایی محموله های بندری حمایت می‎کنیم.”

این برنامه برای شرکت های بازرگانی، موسسات تحقیق و آموزشی، نهادهای غیردانشگاهی، و شرکت های مهندسی تدوین شده است.

در فراخوان نخست که تا پایان سال 2016 میلادی زمان داشت در مجموع 75 طرح برای انجام 27 پروزه مشترک دریافت شد. تا کنون نزدیک به 19 میلیون دلار از بودجه این پروژه در اختیار این طرح ها قرار گرفته است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.