با حضور معاون برنامه ریزی سازمان بنادر صورت گرفت؛ برگزاری همایش مشترک معاونان توسعه مدیریت و طرح و توسعه بنادر کشور در بندر شهیدرجایی

 

همایش مشترک معاونین توسعه مدیریت و طرح و توسعه بنادر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور، آغاز شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “دکتر منصور آرامی” در آیین افتتاحیه این همایش که با حضور حدود ۵۰ نفر از مدیران صف و ستاد در هتل مهمانسرای بزرگترین بندر تجاری کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دریانورد حادثه غمبار نفتکش سانچی اظهار کرد: این قهرمانان سربازان جبهه اقتصادی در عرصه بین المللی بودند.

وی در ادامه از ماه بهمن  به عنوان ماه خون، قیام و هنگامه به ثمر نشست انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: بندر شهید رجایی از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در بعد ملی است؛ برهمین اساس، تقویت این بندر به معنای تقویت یک شهر یا استان نیست بلکه تقویت اقتصاد ملی است.

آرامی هوشمندسازی، جذب سرمایه گذاران بزرگ، تقویت مباحث فناوری، توسعه زیرساخت های بندری و دریایی و همچنین رعایت استانداردهای بین المللی در بزرگترین بندر تجاری کشور را خواستار شد و گفت: تقویت منابع انسانی، مالی و اداری به عنوان پشتیبانی مهم برای فعالیت های عملیاتی و توسعه اراضی بندر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور به تشریح اقدامات و گزارش عملکرد این معاونت در سال جاری پرداخت و ارتقاء استانداردهای حوزه منابع انسانی در زمینه تحقق اهداف سازمانی، بهره وری نیروی کار، مرتفع نمودن خلأهای درآمدی، رعایت ضوابط و شفافیت مالی را به عنوان مهم ترین برنامه های سازمان بنادر در سال ۹۷ اعلام کرد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه مدیران صف و ستاد به موضوع مهم بهره وری نیروی انسانی و نمود عینی آن در بدنه سازمانی شد و افزود: سازمان بنادر به عنوان یک مجموعه بین المللی باید به تحقق اهداف سازمانی و ارتقاء شاخص های بهره وری توجه ویژه داشته باشد و از هر گونه طرح و پیشنهادی در این رابطه استقبال می کنیم.

آرامی اصلاحات ساختاری انجام شده در حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر را گامی مهم در همین راستا برشمرد.

این مقام مسئول همچنین از جذب ۲۰۰ تن نیروی پیمانی در قالب برگزاری آزمون، مصاحبه استخدامی و گزینش به عنوان برنامه مهم در دستور کار سال جاری سخن به میان آورد و اظهار داشت:  تعیین تکلیف نیروهای قرارداد مستقیم و پیگیری برای جذب سهمیه هاي جدید استخدام پیمانی در قالب برنامه های آتی و سال آینده مدنظر خواهد بود.

در ادامه این مراسم، “اله مراد عفیفی پور” مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به عنوان میزبان برنامه طی سخنانی یاد و خاطره شهدای قهرمان نفتکش سانچی را گرامیداشت و گزارشی مختصر از وضعیت بندر شهید رجایی را برای شرکت کنندگان این همایش تشریح کرد.

وی به تشریح دستاوردهای بندر شهید رجایی در دوره پسابرجام نیز اشاره کرد و گفت: بازگشت ۲۱ خط کشتیرانی لاینر بین المللی به این بندر، خرید تجهیزات استراتژیک کانتینری شامل ۱۲ دستگاه گنتری کرین و ۱۵ دستگاه ترانستینر با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیون یورو، آغاز عملیات ساخت سه پست اسکله ۱۰۰ هزار تنی ویژه صادرات فرآورده های نفتی سبک با ظرفیت عملیاتی ۳۴ میلیون تن و اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان و الحاق ۲۷۰۰ هکتار اراضی جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در قالب طرح ایجاد یک شهر لجستیکی بخشی از این دستاوردهاست.

عفیفی‌پور اجرای فاز ۳ طرح توسعه پایانه های کانتینری بندر شهید رجایی به منظور افزایش ظرفیت این بندر به ۸ میلیون TEU، افزایش ظرفیت مخازن نگهداری فراورده های نفتی به یک و نیم میلیون متر مکعب برای پشتیبانی از صادرات و ترانزیت این محموله های تجاری و همچنین تلاش برای افزایش سهم ایران از بازار بانکرینگ منطقه را به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته و در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان رشد ۳۵ درصدی در بخش درآمدها و کاهش ۳۷ درصدی مطالبات معوقه بدهکاران تجاری را بعنوان دستاورد هاي ديگر بزرگترين بندر تجاری کشور دانست.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اضافه کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، تمامی تعهدات بندر شهید رجایی در زمینه اشتغالزایی به صورت ۱۰۰درصدی محقق شد و تاکنون برای جمعیتی بالغ بر یکهزار و ۳۷۰ نفر شغل در قالب طرح های سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی ایجاد شده است.

در بخش دیگری از این همایش، با حضور معاون برنامه ریزی سازمان بنادر، ۱۱ تن از مدیران ستادی و معاونین توسعه مدیریت بنادر جنوبی و شمالی کشور با اهداء لوح و هدایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است، همایش مشترک معاونین توسعه مدیریت و طرح و توسعه بنادر کشور که از نخستین ساعات صبح امروز(سه شنبه ۳ بهمن) در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با سخنرانی مسئولین آغاز بکار کرده، تا فردا ادامه خواهد داشت و مدیران ستادی سازمان بنادر و معاونین توسعه مدیریت و منابع بنادر به ارایه گزارش برنامه های سال جاری و بیان پیشنهادات و دیدگاه های خود در خصوص برنامه های سال آتی خواهند پرداخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.