اکو بامبو کانتینرچیست؟

گیاه بامبو، به دلیل قابیلتی که دارد می تواند هم بعنوان چوب سخت و هم بعنوان چوب نرم در صنایع مورد استفاده قرار گیرد.
اکو بامبو کانتینرچیست؟ - پایگاه خبری صنعت حمل و نقل بین المللی و گردشگری ایران چهارراه

نخستین شرکتی که در سال 2005 به پیشنهاد استفاده از بامبو برای کف کانتینرها توجه کرد شرکت CMA CGM بود. این شرکت در سرمایه گذاری بر روی یک پژوهش توانست به این نتیجه برسد که با مخلوط کردن 70 درصد گیاه بامبو و 30 درصد چوب می توان کف هایی برای کانتینرها ساخت که مزیت هایی نسب به سایر کفپوش های کانتنیری دارد وکانتینرهایی که از این کف پوش در ساختشان استفاده می شد اکو بامبو کانتینر ((bamboo flooring eco-container شهرت یافت.
بر گزارش کمیته مالکیت کانتینرها (Container Owner’s Association (COA)) استفاده از بامبو در کف پوش کانتینرها رشد فزاینده ای داشته است و این محصول به سرعت در حال جایگزینی با تخته سه لا می باشد که به دلیل نیاز به تخریب بالای درختان، برای ساخت تخت سه لا، این محصول به محیط زیست آسیب فراوان وارد می کند. بیگمان رشد بامبوها در مناطق گرمسیری خیلی سریعتر از رشد درختان می باشد و این امر می تواند میزان زیادی استفاده ازچوب برای کفپوش کانتینرها را کاهش دهد که خود خبری خوب است برای دوستداران محیط زیست.

اما در این میان امنیت کف کانتینر در هنگام حمل کالاهای سنگین نیز اهمیت دارد و این امرارتباط مستقیم به نوع گیاه بامبویی که بکار می رود پیدا می کند. آزمایش هایی که بر روی کف پوش های ساخته شده از بامبوهای رشد یافته در کشورهای مختلف توسط شورای Forest Stewardship Council صورت گرفته نشان می دهد که گیاهان بامبوی نیکاراگوئه با نام تجاری FSC از نظر استحکام در حد استانداردهای لازم هستند.

گزارش ها نشان می دهد اکنون 30 درصد از کانیتنرهای ساخته شده در سال، از کف بامبو استفاده می کنند که این عدد در حدود 720 هزار کانتینر در سال می شود. از مزیت های دیگر این کفپوش ها:

  1. کاهش انقباض و انبساط و جذب رطوبت از طریق کف می باشد.
  2. کاهش ورود حشرات به درون کانتینرها از طریق کف کانتینر.
  3. تعویض راحت و سریع پانل های کفپوش های بامبو.

کشتیرانی CMA CGM هنوز پیشتاز در استفاده از کانتینرهایی با کف پوش بامبو می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.