افزایش ۲۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ۲۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر خبر داد واعلام کرد: بیش از ۲۵۷ میلیون دلار کالا از مسیر دریایی بندر خرمشهر صادر شده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی با تشریح گزارش عملکرد بندر خرمشهر درهشت ماهه سال جاری ۹۹ تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در در فعالیت های بندری و گمرکی رونق تجارت است و در همین راستا اقدامات مهمی در بندر خرمشهر صورت گرفته و طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۶۱ تن کالا در بندر خرمشهر بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

 

وی تصریح کرد: در دوره زمانی هشت ماه امسال ۳۲۵ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن و ۴۳۹ فروند شناور بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش  ۲۲ و ۱۸ درصدی برخوردار است.

 

مدیر کل  بنادر و دریانوردی خرمشهر در خصوص افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر اظهار داشت: طی این مدت دو میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۳۳ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

 

اسعدی در ادامه افزود: در راستای ارز آوری و جایگزین کردن صادرات و کم اثر کردن تحریم ها شاهد افزایش حجم و ترافیک  صادرات در بندر خرمشهر هستیم و روز بروز به این ترافیک افزون تر میشود و آینده خوبی را برای بندر خرمشهر متصور هستیم.

وی در خصوص لایروبی اروند و تردد کشتی های با تناژ بالاتر به بندر خرمشهر گفت: در صورت  نهایی شدن توافق لازم بین دوکشور ایران و عراق سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی برای این مهم را دارد و  در صورت  لایروبی اروند تردد کشتی های با تناژ بالاتر هم در دستور کار است.

ندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را داراست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.