افزایش دو برابری ظرفیت صنعتی منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، از دو برابر شدن ظرفیت صنعتی این منطقه خبر داد و گفت: حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه طی ۹ ماهه نخست سال جاری با رشد هفت درصدی به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایسنا، محمدولی روزبهان در حاشیه بهره برداری از ۱۸ طرح سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی با موقعیت ژئوپلیتیک خود ضمن دارا بودن دو بندر بزرگ انزلی و کاسپین و زیرساخت های صنعتی، گردشگری و تجاری نقش محوری در مبادلات تجاری کشاورهای اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.

وی با بیان اینکه کریدورهای عبوری از منطقه آزاد انزلی همچون چین – قزاقستان – انزلی و شمال – جنوب نقش هارت لندی برای توسه هرچه بیشتر صادرات مجدد و تامین کالاهای اساسی کشور را برای این منطقه پدیدار می کند، افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی در سال «جهش تولید» علیرغم فشار گسترده تحریم های ظالمانه در کنار شیوع بیماری کووید۱۹ و اثرات آنها موفق شد همزمان با فعال سازی برخی از واحدهای راکد عملیات اجرایی طرح عظیم شهرک صنعتی شماره سه با ظرفیت بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و اشتغالزایی بیش از ۴۰۰۰ نفر را آغاز کند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، اقدام مذکور را موجب دو برابر شدن ظرفیت صنعتی این منطقه دانست و تصریح کرد: همچنین حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه طی ۹ ماهه نخست سال جاری با رشد هفت درصدی به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.

روزبهان ادامه داد: در همین مدت میزان سرمایه گذاری داخلی محقق شده با رشد ۶۸ درصدی از مرز ۱۶ هزار میلیارد ریالی گذشت و سرمایه گذاری خارجی محقق شده نیز با رشد ۳۱ درصدی به ۵۳ میلیون دلار رسید.

وی با بیان اینکه ۱۸ طرح افتتاح شده تماما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با سرمایه ای بالغ بر ۸۱۷۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۴۶۸ نفر در بخش های بندری، صنعتی، مسکونی و گردشگری به بهره برداری رسیده است، گفت: تکمیل مجتمع بندری کاسپین و اتصال راه آهن سراسری به این مجتمع به عنوان دو برنامه محوری مورد تاکید است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل زیرساخت های بنادر منطقه، بهره برداری از پست اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین و امکانات پس کرانه آن شامل انبارهای سرپوشیده و روباز جمعا به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و مخزن روغنی ۷۰۰۰ تنی اختصاصی را به انجام رساندیم. با بهره برداری از این اسکله تعداد اسکله های فعال مجتمع بندری کاسپین به چهار پست افزایش خواهد یافت.

روزبهان، با بیان اینکه ساخت سه اسکله دیگر در دست اقدام است، یادآور شد: در کنار این بنادر، مخازن روغن با ظرفیت ۶۰۰۰ تن و بهره برداری از ۱۰ واحد تولیدی در حوزه های مختلف صنعتی با ظرفیت اشتغالزایی ۲۸۵ نفر و یک فاز مجتمع خدماتی صورت گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.