افتخاری دیگر برای جامعه دریایی کشور؛ اخذ مجوز برگزاری آزمون ICS توسط انجمن کشتیرانی

 

انجمن کشیترانی و خدمات وابسته موفق به دریافت مجوز برگزاری آزمون موسسه بین المللی ICS  در ایران شد. انجمن کشتیرانی تنها مرکز آموزشی دریایی در کشور است که این مجوز را دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، پس از تلاش و پیگیری های موثر اعضای کمیته مشورتی، تخصصی آموزش انجمن کشتیرانی، ایران به جمع کشورهای برگزارکننده آزمون ICS  پیوست.

موسسه بین المللی ICS  از سال 1910 در شهر لندن تاسیس شده و هم اکنون دارای 27 شعبه معتبر در سراسر جهان است. این موسسه معتبر آموزشی حدود 4 هزار عضو دارد و سالانه، 5 هزار نفر برای آزمون های آن ثبت نام به عمل می آورند. همچنین مدرک این موسسه، از جمله معتبرترین و قدیمی ترین مدارک اعطایی در صنعت دریانوردی به شمار می رود که در کشور، معادل دانش نامه کارشناسی ارشد محسوب می شود.

طی ماه های اخیر، تلاش های فراوانی از سوی کمیته آموزش انجمن کشتیرانی به منظور دریافت مجوز برگزاری آزمون در ایران صورت گرفت. در نهایت موسسه بین المللی ICS، به صورت رسمی، تهران را به عنوان یکی از مراکز برگزارکننده آزمون خود پذیرفته که این افتخاری بزرگ برای جامعه دریایی کشور به شمار می رود.

پیش از این، بسیاری از فعالان صنعت حمل ونقل دریایی برای شرکت در آزمون و اخذ مدرک ICS  ناچار بودند تا به دیگر کشورها سفر کنند که زمان طولانی و هزینه زیادی بر آنها تحمیل می شد. اما با آغاز برگزاری آزمون ها در تهران از ماه می سال 2018 میلادی (اردیبهشت 97)، این امکان برای علاقه مندان وجود دارد تا با هزینه کمتر بتوانند این مدرک معتبر علمی را اخذ کنند.

آزمون موسسه ICS دوبار در سال و در ماه های می و نوامبر به صورت همزمان در سراسر نمایندگی های فعال دنیا برگزار می شود.

همچنین مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در همین رابطه پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«پس از ماه ها پيگيري مستمر و زحمات بي شائبه اعضای محترم كميته مشورتي،تخصصي آموزش شاهد پذيرش انجمن كشتيراني بعنوان مرجع مجاز برگزاري آزمون ICS بوديم. بدينوسيله از زحمات مجدانه يكايك اعضای محترم كميته، بويژه سركار خانم اكبري و نيز تلاش هاي صادقانه جناب آقاي عزيزي، رياست محترم كميته و جناب آقاي فيروزپور، نماينده محترم هيئت مديره در كسب افتخار و امتياز برگزاري آزمون ICS در جمهوري اسلامي ايران را صميمانه تبريك عرض مينمايم. اميد است اين موفقيت شروع گامي بلند در تعالي و ارتقای علمي فعالان حوزه كسب و كار دريايي و دريافت جايگاه شايسته حرفه اي بيش از پيش انجمن كشتيراني در عرصه جهاني باشد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.