پس از کنترل شیوع کرونا و پایان تعطیلات سال نو چینی؛ فعالیت بنادر چین به ثبات نسبی رسید

 

اطلاعات اخیر منتشرشده در روزهای اخیر نشان می دهد که با کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا در شهرهای بندری چین، بازار حمل ونقل دریایی در این کشور در حال رشد و خروج از بحران قبلی است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، شیوع ویروس کرونا از یک سو و آغاز سال نو چینی از سوی دیگر باعث افت شدید فعالیت های بندری چین شد. این دو موضوع باعث شده بود که شاخص تولید این کشور در ماه فوریه نیز به پایین ترین حدممکن برسد و در بدترین وضعیت قرار بگیرد.

اطلاعات شرکت کارگو متریکس مستقر در آمریکا که محموله ها را در سراسر جهان ردیابی و رصد می کند نشان داده که هم واردات و هم صادرات چین در ماه مارس آرام آرام در حال بازگشت به شرایط قبل بوده و یک ثبات نسبی ایجاد شده است. این رشد در ماه مارس به تدریج افزایش خواهد یافت.

اسکات بورگسون، مدیرعامل شرکت کارگو متریکس نیز در صفحه مجازی خود از بهبود شرایط فعالیت دریایی و بندری چین خبر داده و اظهار کرده که شرایط نسبت به هفته های قبل دارد وضعیت بهتری به خود می گیرد. حتی شرایط کنونی بنادر نسبت مدت زمان مشابه سال قبل در وضعیت بهتری قرار دارد.

استفان گوردن در جدیدترین شماره مجله اطلاعات حمل ونقل نیز این موضوع را تایید کرد و گفت: بنادر چین نسبت به هفته های گذشته شرایط بهتری دارند. اما مسائلی همچون کمبود نیروی انسانی در بنادر و فرایندهای لجستیکی باعث شده تا سرعت کار رشد شدید نداشته باشد.

تحلیلگران بخش کانتینری نیز در گزارش اخیر خود ذکر کرده اند که طی هفته اخیر حجم فضای خالی کانتینری خروجی چین کاهش یافته است. آنها معتقدند که شرایط حمل ونقل کانتینری از بنادر چین طی یک ماه آینده به شرایط عادی بازخواهد گشت.

چین بزرگ‌ترین اداره کننده محموله‌های کانتینری جهان است و در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ درصد از ترافیک جهان معادل روزانه ۷۱۵ هزار کانتینر را مورد پردازش و بارگیری قرار داد اما وضع تدابیر سختگیرانه زنجیره تولید تمامی کالاها از کتانی و قطعات خودرو گرفته تا اجزای محصولات تکنولوژی و مواد غذایی را تحت الشعاع قرار داد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.