همکاری بندر لس آنجلس و ناگویا در حوزه فعالیت های بندری و دریایی

 

مسئولان بندر لس آنجلس آمریکا و مسئولان بندر ناگویا ژاپن یادداشت تفاهمی برای همکاری بیشتر در مورد راه حل های افزایش بهره وری عملیاتی و پایداری محیط زیست در بنادر امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، این یادداشت تفاهم به منظور اشتراک گذاشتن تجارب دو بندر در حوزه  های سیستم جامع بندری، اطلاعات زنجیره تامین،  توسعه و استقرار ناوگان با میزان انتشار آلایندگی صفر و دیگر بخش هایی که به ارتباط علمی، صنعتی و استارت آپ ها می انجامد به امضا رسیده است.

ژان سروکا، مدیر اجرایی بندر لس آنجلس در این خصوص می گوید:« همکاری بین المللی بین بنادر برای اطمینان از اینکه زنجیره تأمین جهانی و بنادر ورودی ما کارآمد و سازگار با محیط زیست هستند، ضروری به نظر می رسد. از آنجا که ما پیوند خواهرخواندگی بین بنادر داریم طبیعی است که روابط خود را در بخش هایی نظیر توسعه فناوری و نوآوری ها توسعه دهیم.»

پروژه های بهره وری عملیاتی مورد اشاره در این تفاهم نامه شامل توسعه سیستم های جامعه بندری مانند Port Optimiser ، سکوی داده دیجیتالی است که در بندر لس آنجلس برای بهبود بهره وری سیستم ها و به اشتراک گذاری اطلاعات زنجیره تامین استفاده می شود.

همچنین توافق هایی نیز برای توسعه تحقیقات در خصوص تولید سوخت های پاک با محوریت شرکت تویوتا و آزمایش موتورهایی که میزان آلایندگی آنها نزدیک صفر است صورت گرفت. این نوع سوخت ها عمدتا هیدروژنی و یا نیروی الکتریسیته است.

بندر ناگویا ژاپن و بندر لس آنجلس آمریکا از سال 1959 میلادی و بیش از 60 سال است که همکاری های مشترک را ادامه می دهند.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.