مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: رشد وزنی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی کشور طی ۴ ماه گذشته

 

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام رشد وزنی تخلیه و بارگیری در بنادر بازرگانی کشور طی ۴ ماه گذشته، گفت: به رغم تحریم های غیر قانونی و یک جانبه بر حمل و نقل دریایی ایران، بنادر تجاری کشور با تخلیه و بارگیری ۵۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۷۵۴ تن ، نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴/۳ درصدی در جا به جایی کالاهای نفتی و غیر نفتی داشته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست ماهانه شورای هماهنگی مدیران این سازمان، با بیان این مطلب، افزود: بنادر تجاری ایران برای فعالیت های غیر نفتی، با جا به جایی ۳۷ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۷۳ تن ، در مقایسه با همین مدت در سال گذشته،  رشد ۸ و نیم درصدی را تجربه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد بنادر در زمینه واردات غیر نفتی گفت: طی چهارماه گذشته، با ۱۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۳۹۹ تن واردات انواع کالاها غیر نفتی، رشد عملکردی بنادر بازرگانی در زمینه واردات این نوع کالاها، ۲۶ و نیم درصد بوده است.

راستاد با بیان رشد ۳/۳ درصدی صادرات غیر نفتی در نتیجه تخلیه و بارگیری ۱۹ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۶۰۴ تن  در مدت یاد شده،خاطرنشان کرد: در حوزه ترانشیپ با ثبت یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۷۰ تن عملیات بندری، رشد ۱۹ و ۶ درصدی داشته ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی بنادر در زمینه کاپوتاژ کالاها در نتیجه انجام ۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۲۵۸ تن عملیات بندری، از رشد ۲/۳ درصدی تعداد شناورهای بالای هزارتن ورودی بنادر بازرگانی با پهلوگیری ۳ هزار و ۱۸۱ فروند شناور در چهار ماه گذشته خبر داد.

وی با اشاره به سهم هر بندر در رشد فعالیت تجاری، اضهار داشت: بندر امام خمینی ( ره) با جا به جایی ۱۵ میلیون و ۹۴ هزار و ۳۵۳ تن کالا، در بخش غیر نفتی ۱۸ درصد و در مجموعه کالاهای نفتی و غیر نفتی ۲ درصد رشد وزنی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ، سهم بندر امیرآباد در رشد فعالیت بنادر را ۳۲ درصد و با جا به جایی ۱ میلیون ۵۱۸ هزار و ۱۵۰ تن اعلام کرد و گفت: بندر چابهار با عملیات جا به جایی ۹۹۱ هزار و ۶۴۷ تن، ۳۱ درصد رشد عملکردی از حیث وزنی داشته است.

به گفته راستاد، بندر خرمشهر در خوزستان با تخلیه و بارگیری ۸۰۸ هزار و ۴۵۷ تن کالا ، ۳۹ درصد داشته و بندر شهید رجایی در هرمزگان با انجام عملیات بندری ۲۷ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۸۷۰ تن محموله، در بخش غیر نفتی ۴ درصد و در مجموع کالاهای نفتی و غیر نفتی، یک درصد رشد داشته است.

وی با بیان عملکرد بنادر کوچک و سهم آنها در رشد فعالیت های تجاری کشور، گفت: بندر آبادان با جا به جایی ۴۲ هزار و ۱۶۳ تن ، ۴۶ درصد ؛ بندر جاسک با تخلیه و بارگیری ۳۷ هزار و ۲۵ تن ، ۷۵ درصد و بندر چوئبده با ۱۳ هزار و ۹ تن عملیات بندری ، ۱۷۷ درصد رشد وزنی در عملکرد بندری داشته اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در بخش دیگری از سخنان اش، سهم بندر نوشهر را ۵۲ درصد با جا به جایی ۳۱۷ هزار و ۲۹۱ تن ؛ سهم بندر شهید باهنر را ۱۸ درصد با تخلیه و بارگیری ۶۸۶ هزار و ۸۰۳ تن ، سهم بندر قشم را۱۷ درصد با عملیات بندری ۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۶۴ تن و سهم بندر کوچک فریدونکنار را ۵۳ درصد با جا به جایی ۵۶ هزار و ۲۸۲ تن برشمرد.

وی در ادامه با تاکید بر اجرایی سازی پروژه رتبه بندی شرکت های کارگزار سازمان بنادر و دریانوردی، ابراز امیدواری کرد: این طرح با یک برنامه زمان بندی مشخص و رفع هرگونه خلا قانونی، پیاده و اجرا شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.