مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: اپراتوری بنادر مهم کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود

 

بخش خصوصی و حمایت آنها از سوی  دولت و سازمان بنادر می تواند زمینه ساز توسعه و تقویت بنادر کشور شود

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان‌بنادر و دریا نوردی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سی نیوز با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه بندر و دریا از سوی بخش خصوصی بوده است گفت: سرمایه گذاری های روبنایی و تجهیزات و همچنین اپراتوری های بنادر مهم کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی ادامه داد: توسعه پس کرانه های کشور برای فعالیت های بندری از سوی بخش خصوصی و ارائه بسته های تشویقی و  حمایت از سرمایه گذاران مهم ترین برنامه های سازمان بنادر در راستای حمایت از بخش خصوصی است.

مدیرعامل سازمان بنادر تصریح کرد: زیرساخت و امکانات تمامی بنادر کوچک و بنادر تجاری مهم کشور از سوی سازمان بنادر تامین شده و تمامی پروژه های توجیه پذیر هم در این حوزه حمایت می شوند.

** واگذاری بنادر کوچک کشور به بخش خصوصی

در همین خصوص روانبخش بهزادیان مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریا نوردی با اشاره به اینکه رونق بنادر کوچک موجب خواهد شد تجمع جمعیتی در طول سواحل کشور توزیع شود، اظهار کرد: رونق بنادر کوچک عاملی خواهد بود تا با ایجاد اشتغال از مهاجرت سکنه این بنادر به شهرهای بزرگ جلوگیری به عمل آید؛ بنابراین نقش ژئوپلتیک بنادر کوچک از این حیث قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه امکان واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی همواره مهیا بوده و خواهد بود، گفت: در حال حاضر بنادر فریدون کنار و آستارا در سواحل دریای خزر و بنادر دیلم، کنگان، گناوه و چوئبده در کرانه خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شده اند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی مستلزم سوددهی آنها است و بدون انجام سرمایه گذاری در حوزه زیر ساخت و جذب شناور میسر نمی شود، خاطرنشان کرد: در بنادری که سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری کرده است، اغلب واگذاری ها به صورت اجاره ای و راهبری بندر بوده و در بنادر دیگر که مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است، این واگذاری به صورت BOT و قراردادهای بلند مدت مدنظر قرار می گیرد.

همچنین چندی پیش مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با سی نیوز  هم حمایت و تقویت بخش خصوصی را مهم ترین اقدام در جهت بهبود و توسعه سازمان بنادر دانست و گفت: استفاده و تکمیل ظرفیت های بنادر کشور باید به صورت کامل انجام شود تا بنادری که در این حوزه تکمیل نشده اند تقویت شوند.

کیان پور استفاده و توسعه بنادر کشور را مهم ترین  بخش و رکن در جهت توسعه اقتصاد کشور دانست و گفت: با وجود این میزان سواحل در کشور باید بتوانیم از فرصت های این بخش استفاده کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.