ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به اتحادیه اوراسیا؛ ۸۰۰ کالا مشمول تعرفه ترجیحی

 

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: توافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اوراسیا فرصت صادرات 100 میلیارد دلاری برای ایران را به کشورهای عضو این اتحادیه فراهم می‌کند.

به گزارش سی نیوز، یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رابطه با تأثیر موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا گفت: قطعا امضا این موافقتنامه تأثیر قابل توجهی در امر صادرات و واردات کشور خواهد داشت.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا بیان داشت: با توجه به ارتباطات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با سایر کشور زمینه مبادلات تجاری خوبی برای ایران فراهم می‌شود و رشد خوبی برای تجارت کشور قابل پیش‌بینی است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مبادلات تجاری بین 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا حدود هزار میلیارد دلار است، افزود: ارتباط تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه ظرفیت 100 میلیارد دلاری برای صادرات فراهم خواهد کرد.

آل اسحاق گفت: در حال حاضر بیش از 800 کالا برای طرفین مشمول تعرفه ترجیحی شده است و احتمالا در آینده تعداد این کالاها افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس موافقتنامه موقت ترتیبات منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا از 5 آبان ماه امسال اجرایی شد،  این موافقتنامه شامل 862 قلم کالا است که 502 قلم از آن ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است و 360 قلم هم ترجیحات اعطایی ما به اتحادیه اوراسیا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.