ضرورت تسریع در خروج کالا از بنادر

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد: بنادر؛ محل گذر کالا است و به هیچ عنوان محوطه بندری نباید در اشغال کالا باشد چرا که این امر؛ عملیات تخلیه و بارگیری را مختل می کند

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ؛ محمدرضا احدوند درباره رسوب کالا تصریح کرد: اخیرا بنادر کشور به محل دپوی کالا تبدیل شده، این امر به شدت بر فعالیت بنادر تأثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: بنادر کشور برای آنکه پویا باشند و بتوانند بهترین خدمات را به صاحبان کالا بدهند، بایستی انبار و محوطه بندری خالی داشته باشند در غیر اینصورت کیفیت خدمات کاهش پیدا می کند.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: تسریع در خروج کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید از بنادر ضرورت دارد بدین جهت امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های متولی به مرور زمان حجم کالاهای که در بنادر دپو شده است، کاهش پیدا کند.

وی گفت: به نظر می‌رسد چالش‌های ارزی مشکلاتی را ایجاد کرده است که اجازه نمی‌دهد هماهنگی گذشته در حوزه ترخیص کالا اتفاق بیفتد اما با تصمیم اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر تهاتر کالا، به نظر می‌رسد که خروج کالاها از بنادر در اولویت قرار گیرد.

احدوند با بیان اینکه بنادر؛ با ترخیص کالاهای دپو شده فعال‌تر می شوند، خاطرنشان کرد: کارنامه کاری سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که این مجموعه بسیار فعال و پویا است و برای ارایه خدمات به تجار همکاری‌های لازم را دارد از این‌رو ضرورت دارد که سایر دستگاه‌ها هم کمک کنند تا بنادر انبار کالا نشوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.