صادرات نخستین محموله سیمان از چابهار به دبی؛ تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری موثر سازمان بنادر و دریانوردی، مجموعه های استانی و حمایت دولت، کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی به کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مصوب شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی گفت: با پیگیری مسئولین استانی و کشوری و با حمایت دولت، پیشنهاد ۲۵ درصد کاهش در سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مورد موافقت و تصویب هیات دولت قرار گرفت.

آقایی با بیان اینکه طی سه سال گذشته و پس از تکمیل و بهره برداری از فاز اول طرح توسعه با شناسایی فاکتورهای موثر بر افزایش ترافیک کالا و کانتینر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار؛ پیشنهاد کاهش سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق این بندر در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت تصریح کرد: کاهش ۲۵٪ سود بازرگانی بر کالاهای وارده از طریق بندر چابهار موجب کاهش هزینه های وارداتی و ایجاد جریان کالایی و بهره مندی استان و منطقه از ترافیک های ناشی از افزایش واردات و صادرات خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه موضوعات تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد، اختصاص ۲۰ درصد واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به بندر چابهار و کاهش ۲۵ درصد سود بازرگانی، از پیشنهادهای سه گانه اداره کل بنادر و دریانوردی استان در راستای توسعه محور شرق و سواحل مکران بوده است که با پیگیری موثر سازمان بنادر و دريانوردی، مجموعه های استانی و حمایت دولت اکنون مصوب گردیده است افزود: قطعا تاثیر این تحقق، بر رشد اقتصادی استان سيستان و بلوچستان، بندر چابهار و توسعه و پیشرفت محور شرق بیش از پیش خواهد بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله صادراتی سیمان در سال ۹۹ از بندر شهید کلانتری چابهار به صورت حمل مستقیم از کامیون به شناور بارگیری شد.

آقایی با اعلام اینکه اولین محموله صادراتی در سال ۹۹ از بندر شهید کلانتری به مقصد دبی بارگیری شد اظهار کرد: این محموله شامل ۹۰۰ تن سیمان صادراتی است که بصورت حمل مستقیم و از کامیون به شناور بارگیری می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: به منظور کاهش هزینه های مترتب بر کالا، کاهش زمان بارگیری و سرعت بخشیدن به عملیات و  همچنین پیشگیری از خسارات احتمالی به کالا؛ کالاهای صادراتی بصورت حمل مستقیم از کامیون به شناور بارگیری می شود.

آقایی با اشاره به بسته بندی جامبوبگ محموله صادراتی گفت: با توجه به وجود معادن غنی و همچنین کارخانه های سیمان استان که قابلیت صادرات را نیز دارند استفاده از زیر ساختها و تجهیزات بندر شهید کلانتری برای این نوع محصولات می تواند بار شناورهای فلزی برگشتی از این بندر را تامین می کند.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.