شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در خلیج فارس خودداری کنند

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان هشدار داد امروز شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی استان صورت گیرد

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایسنا، مجتبی حمزه  افزود: امروز با ورود سامانه پرفشار جوی و افزایش سرعت باد شمال شرقی در تنگه هرمز، جزایر شرقی خلیج فارس و نقاطی از دریایی عمان سبب مواج شدن این مناطق دریایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این مدت بیشینه سرعت وزش باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است، اظهار کرد: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی استان صورت گیرد.

 

حمزه نژاد با اشاره به اینکه جمعه و شنبه، وزش بادهای شمال شرقی تا جنوب شرقی پدیده غالب مناطق دریایی استان خواهد بود و دریا متلاطم پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مدت افزایش سرعت بادهای شمال شرقی و گرد و غبار بویژه در نیمه ابتدایی روز برروی نواحی شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش سرعت باد، شرایط جوی و دریایی نسبتاً آرامی مورد انتظار است، اضافه کرد: از نظر دمایی در این مدت، تغییرات دمایی بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.