سرمایه گذاری ۵هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی بخش غیردولتی برای زیرساخت صادراتی در بنادر؛ تخفیف ۲۵درصدی سازمان بنادر برای توسعه صادرات

 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش مهم و موثر این سازمان در اقتصاد کلان کشور از حیث ایجاد زیرساخت ها و محوطه های تخصصی صادراتی، گفت: طی سال های گذشته، در بخش زیرساخت های بندری و ایجاد ترمینال های مکانیزه و تخصصی صادراتی، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط عمدتا بخش غیر دولتی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده، به مناسبت ۲۹ مهر روز ملی صادرات، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی، بر اساس گروه های مختلف کالایی، سازمان بنادر ایجاد ترمینال های تخصصی برای مهم ترین کالا های صادراتی از جمله مواد معدنی را در بنادر مهمی چون بنادر  شهید رجایی ، چابهار و امام خمینی ( ره) در دستور کار خود قرار داده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین تاکید کرد: این سازمان به منظور کمک به افزایش صادرات کشور و  به عنوان مرجع حاکمیتی امور بندری و کشتیرانی بازرگانی در ایران، تخفیفات صادراتی در ردیف های مختلف داده است که بالغ بر ۲۵ درصد کل هزینه های بندری و تعرفه های بندری و دریایی را شامل می شود.

به گفته حسن زاده، اخیرا با هماهنگی بانک مرکزی صادرکنندگانی که نسبت به ایفای کامل قرار داد خود اقدام کنند، از سوی این بانک از تخفیفات صادراتی برخوردار می شوند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر افزود:  سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار به عنوان تنهاترین بندر اقیانوسی و محور توسعه استان های شرق و شمال شرق کشور، بسته های خاصی را در زمینه سرمایه گذاری و کمک به صادرات و واردات از جنبه اعطای تخفیفات ویژه و اعمال تعرفه های ترجیحی، مصوب کرده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش مهم و موثر این سازمان در اقتصاد کلان کشور از حیث ایجاد زیرساخت ها و محوطه های تخصصی صادراتی، گفت: طی سال های گذشته، در بخش زیرساخت های بندری و ایجاد ترمینال های مکانیزه و تخصصی صادراتی، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط عمدتا بخش غیر دولتی سرمایه گذاری شده است و در حال حاضر ۳۴ ترمینال و محوطه اختصاصی صادراتی در بنادر کشور داریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.