دبیر کل IMO تاکید کرد : اهمیت دیجیتال‌سازی در دوران بازسازی پس از کرونا

دبیرکل سازمان

دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی در وبیناری اعلام کرد برای بازسازی صنعت دریانوردی در دوران پس از کرونا باید از بیش از قبل از دیجیتال‌سازی، مدیریت داده‌های گسترده، و تکنولوژی‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی استفاده کرد.

به گزارش سی‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری IMO، «کیتاک لیم» در یک ویدیو کنفرانس خطاب به تمامی دست‌اندرکاران صنعت دریانوردی و حمل‌و‌نقل دریایی که با مشکلات ناشی از  بحران کووید ۱۹ درگیر هستند گفت : نباید از انقلاب دیجیتالی و دستاوردهای آن غافل شوید و باید  آن را جدی بگیرید، زیرا ایمنی، حفاظت از محیط زیست، امنیت سایبری، استانداردسازی و همچنین کنترل از راه دور از نتایج انقلاب دیجیتالی است.

وی در ادامه یادآوری کرد که سازمان دریانوردی جهانی از سال ۲۰۱۹ نسبت به انقلاب دیجیتالی توصیه‌های لازم را به دارندگان صنعت حمل و نقل انجام داده است.  اگرچه ویروس کرونا باعث شد که روند دیجیتال سازی مدتی دچار وقفه شود، اما خوشبختانه صنعت کشتیرانی بلافاصله به خود آمد‌ه و جبران کمبودهای لازم را در ارتباط با استفاده از انواع فنّاوری‌ها در اولویت قرار داده است.

دبیر کل IMO  در ادامه این وبینار ضمن حمایت از دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم ارتباطات و همکاری بین تمامی دست اندرکاران برای توسعه هرچه بیشتر هوشمند‌سازی حفظ شود و همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه گسترش یابد.
وی در پایان صحبت‌هایش بار دیگر تاکید کرد که دیجیتالی شدن صنعت حمل‌و‌نقل دریایی یکی از محور‌ها و برنامه‌های اصلی سازمان دریانوردی بین‌المللی و مانند قانون ۲۰۲۰ برای صنعت کشتیرانی  لازم الاجرا خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.