رونمایی از ۱۵ دستگاه جرثقیل ساحلی ساخت داخل

 

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه جرثقیل ساحلی،تصریح کرد: خداوند را شاکریم در سال رونق تولید و شرایط تحریم که دشمنان تحریم‌ها را به اوج خود رساندند و تلاش می‌کنند ایران و مردم ایران را متوقف کنند، در عرصه‌های گوناگون شاهد رشد خودباورانه در کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، وی در مراسم افتتاح این جرثقیل های ساحلی اظهار کرد: این ۱۵ دستگاه جرثقیل ساحلی تماما توسط مهندسان ایرانی طراحی، ساخت و تولید شده‌اند و ما می‌توانیم از این فرصت‌ها در جهت حذف کردن دشمنان استفاده کنیم.

اسلامی تأکید کرد: این ۱۵ دستگاه توسط یکی از شرکت‌های داخلی و بخش خصوصی ساخته شده است و ما امروز این طرح‌ها را در بندر شهید رجایی افتتاح کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید باور کنیم مردم ایران توانمند هستند و دشمن باید بفهمد نمی‌تواند جلوی پیشرفت مردم ما را بگیرد و ما در این بخش شاهد خودباوری در جای جای کشور هستیم و تلاش می‌کنیم چشم دشمنان را کور کنیم.

ساخت تجهیزات استراتژیک با تکیه بر توان داخلی شرکت‌های ایرانی

در همین رابطه الله مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با بیان اینکه این ۱۵ دستگاه به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات به مشتریان بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران و همچنین با هدف افزایش توان و پتانسیل عملیاتی این بندر طراحی و ساخته شده است، گفت: پس از گذشت ۲ سال از زمان آغاز فاز اجرایی پروژه در بندر شهید رجایی، توانستیم با بهره‌گیری از دانش و توان فنی شرکت‌های ایرانی به پایان برسانیم و این پروژه را به دو شرکت ترمینال اوپراتوری بندر تحویل دهیم.

وی تأکید کرد: رقم اشتغال‌زایی این طرح ۴۲۰ نفر است که ۳۲۰ نفر آن‌ها مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

عفیفی‌پور تأکید کرد: این طرح مهم و راهبردی به منظور تحقق معنویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد خودباوری ملی و همچنین حمایت از رونق تولید عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تأکید کرد: بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالا‌های کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

منبع عکس: پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.