راه اندازی خط مستقیم حمل دریایی بین بندرعباس و مسقط

خط مستقیم حمل دریایی بین بندرعباس و مسقط، پایتخت عمان برای نخستین بار راه اندازی شد. دسترسی مستقیم به بازار پایتخت عمان و 86 بندر دیگر از 40 کشور دیگر جهان، ارائه تسهیلات گمرکی و عدم نیاز به پهلوگیری کشتی ها دربنادر دیگر منطقه و همچنین حذف تشریفات اداری از مزیت های دیگر این خط تازه تاسیس است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، با وجود بحران شیوع بیماری “کرونا” اولین کشتی‌های باربری به طور مستقیم از مقصد بندرعباس در بندرگاه «سلطان قابوس» در “مسقط” پایتخت عمان پهلو گرفتند.

این کشتی‌ها از طریق خطوط شرکت “المرافی” (بنادر) عمان، حامل نزدیک به ۲۰۰ تن میوه و سبزیجات در تریلرهای یخچالدار برای اطمینان از کیفیت محموله‌ها و جلوگیری از برخورد با دست بودند.

در همین راستا “احمد بن محمد العبری” مدیر عامل شرکت بنادر عمان تاکید کرد: راه‌اندازی این خطوط با هدف واردات کالاهای مختلف از جمله میوه و سبزیجات بوده و کشتی‌ها در بنادر سلطان قابوس و “السویق” پهلو می‌گیرند.

وی ادامه داد: این واردات طی روزهای آینده به ویژه در روزهای ماه مبارک رمضان برای تأمین بازار داخلی بیشتر خواهد شد.

به گزارش روزنامه “عمان”، «حمید زادبوم» رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز از راه اندازی خط کانتینری بندرعباس به بندر سلطان قابوس در مسقط خبر داد و گفت: این خط که برای نخستین بار راه‌اندازی شده است و از روز شنبه برای حمل میوه و تره‌بار به قیمت رقابتی شروع به کار خواهد کرد.

یادآور می شود که حدود سه سال پیش هم خط هوایی فرودگاه بندرعباس و مسقط راه اندازی شده بود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.