در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا پیش بینی می شود؛ کاهش حجم فعالیت های بنادر کانتینری هند در سال جاری میلادی

کارشناسان صنعت حمل ونقل دریایی پیش بینی کرده اند که حجم محموله های کانتینری هند در پایان سال مالی جاری و سال آینده به میزان 16 درصد کاهش یابد. این کاهش به دلیل بحران بهداشت جهانی و کاهش تقاضای بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش بینی شده که تاثیر منفی بر زنجیره تامین ایفا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، بر اساس گزارشی که توسط کارشناسان CRISIL ارائه شده است، کاهش تقاضای جهانی برای کالاها باعث شده تا حجم عملیات کانتینری برای ماه های آینده میلادی در بنادر هند نیز کاهش یابد.

توجه به عدم اطمینان در مورد کاهش و کنترل بیماری کووید-19، خطر ابتلا در موج دوم و یا دوام ویروس کرنا در درازمدت، باعث ایجاد فاصله اجتماعی در سراسر هند و کاهش فعالیت های تجاری شود که معنای آن، کاهش حجم حمل ونقل دریایی خواهد بود.

اولین نشانه کاهش حجم کانتینری بنادر هند در بزرگ ترین دروازه دریایی این کشور، یعنی بندر جواهر نهرو (JNPT) ظاهر شده است. این کاهش در ماه آوریل سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته،  37 درصد به ثبت رسیده که آمار قابل اعتنایی است.

کاهش واردات طی ماه آوریل در بندر جواهر لعل نهرو در حالی ثبت شده که صادرات در این بندر در مدت مشابه نسبت به سال گذشته میلادی، کاهش 55 درصدی را نشان می دهد. کاهش تعداد کامیون ها و فعالیت راننده های خودروهای سنگین عرصه را برای واردات و صادرات در هند طی ماه های اخیر تنگ کرده است.

همچنین کاهش تولیدات به دلیل عدم تامین نیروی انسانی، علاوه بر چالش های حمل ونقل و ترخیص کالا، صادرات این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

با ادامه این روند، پیش بینی می شود که تولید ناخالص داخلی هند شاهد تغییراتی باشد و در پایان سال مالی جاری میلادی به رقم رشد 1.8 درصدی برسد. این در حالی است که رشد تولید ناخالص داخلی هند در سال گذشته میلادی 5 درصد بود.

همچنین در این گزارش آمده، هند به دلیل ارتباط بسیار نزدیک با کشورهایی که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، باید منتظر کاهش حجم عملیات کانتینری در بنادر خود باشد.

ایالات متحده (حدود 10 درصد سهم حجم بار) و اروپا، از جمله انگلیس (حدود 18 درصد) ، مناطقی هستند که ریسک ترافیکی بسیار بالایی دارند. خاورمیانه (حدود 10 درصد) و بقیه آسیا (حدود 23 درصد) خطر ترافیک بالایی دارند. در حالی که چین (13 درصد) در رده خطر ترافیک متوسط تا زیاد قرار دارد.

به نظر می رسد با شیوع ویروس کرونا و جهانی شدن آن، رفتار مصرف کنندگان در سراسر دنیا نیز تغییرات محسوسی داشته باشد و این مسئله، به تغییر الگوی مصرف و کاهش تجارت بیانجامد. اتفاقی که می تواند صنعت حمل ونقل را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. خروج از این شرایط، به صورت تدریجی خواهد بود، همانند دوره ای در سال 2008 میلادی که حجم فعالیت های کانتینری در بنادر دنیا کاهش داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.