حمایت دولت امارات از فعالان حمل ونقلی در دوران کرونا؛ اعطای تسهیلات ویژه به صنعت حمل ونقل دریایی در دبی

گمرک دبی اعلام کرد که نقش تاثیرگذار خود را در تسهیل تجارت، تقویت اقتصاد ملی و حمایت از تلاش ها برای کاهش تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مسئولان گمرک دبی اعلام کرده اند که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، بیش از 24 میلیون تن کالا از مبادی دریایی و هوایی گمرک ترخیص شده است. بازرسان گمرک بسیار سخت در خط مقدم مشغول به کار هستند تا کالاها به راحتی به بازارهای محلی، منطقه ای و بین المللی راه پیدا کند.

مسئولان گمرک این شهر برای تمام مراکز خود از تجهیزات ایمنی بهره برده و بازرسان، کارمندان و مشتریان را نیز ملزم به استفاده از ماسک و دستکش کرده اند. همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز با جدیت دنبال می شود.

عبدالله بوسناد، مدیر اجرایی بخش بازرسی گمرک دبی در این خصوص می گوید: گمرک دبی نقش مهمی در تامین امنیت مرزها و زنجیره تامین بین المللی ایفا می کند. تامین مواد غذایی مورد نیاز نیز در این دوران از مسائل دیگر مهم تر است که به خوبی انجام می شود.»

مطابق بسته حمایتی که از سوی واردکنندگان و تامین کنندگان کالا ارائه شده است، گمرک دبی پرداخت 20 درصد عوارض گمرکی بر محصولات وارداتی که در بازارهای محلی به فروش می رسند را فعلا معاف کرده است تا تامین کالا با تسهیل مواجه شود.

کشتی هایی که به صورت محلی ثبت شده اند از پرداخت هزینه های سنگین معاف شده اند. این بسته شامل لغو ضمانت بانکی 50 هزار درهمی یا وجه نقد مورد نیاز برای انجام فعالیت ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته شده است. همچنین ضمانت بانکی یا وجوه پرداخت شده توسط شرکت های ترخیص کالا از گمرک نیز بازپرداخت خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.