بحران کرونا ادامه دارد ؛ چالش تغییر دریانوردان در دبی و هنگ کنگ

تعویض خدمه کشتی
خدمه کشتی در صف انتظار فرودگاه دبی

سه هفته پس از گردهمایی کشورهای جهان برای بررسی وضعیت صنعت دریانوردی و محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹، همچنان مسئولان این حوزه با چالش‌های فراوانی روبرو هستند. یکی از  چالش‌های اصلی، مسأله تغییر شیفت کاری دریانوردان و خدمه کشتی‌های باری و کانتینری است.

به گزارش سی‌نیوز و به نقل از پایگاه خبریExecutive  Maritime، در حال حاضر کشورهای زیادی مجبورند بطور کامل از ظرفیت‌های کشتیرانی خود استفاده نکنند چرا که مسئولان صنعت حمل و نقل دریایی بیش از گذشته ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده‌اند.

در همان روزی که هنگ کنگ سختگیری‌های بیشتری برای تغییر خدمه کشتی‌های ورودی و خروجی به بنادر خود اعمال کرد، مدیران انجمن کشتیرانی این کشور نامه‌ای نوشتند و وضعیت موجود را توضیح دادند. در این نامه که در روزنامه مورنینگ پست چین منتشر شد، مدیران انجمن از رسانه‌ها انتقاد کردند که کم‌کاری و تخلف برخی از همکاران را به پای کل صنعت کشتیرانی نوشته‌اند. آنها در این نامه خاطرنشان کردند که صنعت دریانوردی در این شرایط سخت تلاش دارد زنجیره تامین جهانی قطع نشود و کالاهای اساسی مانند مواد غذایی، سوخت و اقلام دارویی به نیازمندان برسد.

از سوی دیگر درهفته گذشته، اتاق بین‌المللی کشتیرانی اعلامیه‌ای منتشر کرد و از همه فعالان و مسئولان صنعت حمل و نقل دریایی جهان خواست به شدت به پروتکل‌های اعلام شده درباره تغییر کارکنان پایبند باشند تا سلامت خدمه تضمین گردد.

در دبی هم به عنوان یکی از مهمترین بنادر جهان همین چالش‌ها برقرار است. علی‌رغم مشکلات موجود، مقامات دبی اعلام کرده‌اند که از زمانی که بنادر خود را بازگشایی کرده‌اند، ظرف دوهفته اخیر حدود ۳۰۰۰ مورد تغییر دریانوردان را مدیریت کرده‌اند. درخواست تغییر کادرهای مختلف صنعت حمل و نقل دریایی در دبی بسیار زیاد بوده و مسئولان سعی کرده‌اند در نهایت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی پروتکل‌ها تا جای ممکن شیفت‌ها را تغییر دهند.

براساس گزارشات دریافت شده، دبی شاهد رشد و افزایش تقاضا برای خدمات بندری و دریایی است، درعین حال که روزانه صدها درخواست برای تغییر کادرهای عملیاتی و خدماتی از ملیت‌های مختلف دریافت می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.