تخفیفات تعرفه‌ای جدید سازمان بنادر‌ برای توسعه صادرات و ترانزیت کالا

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر ودریانوردی در راستای حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، تخفیفات تعرفه ای در نظر گرفته است.

 به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ،فرهاد منتصر کوهساری درجلسه بررسی مشکلات وچالش های حوزه بندری و اقتصادی بندر شهید رجایی، تصریح کرد: بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالا دو مزیت مهم حاصله از تخفیفات تعرفه ای  است که سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت درنظرگرفته است .

وی با اشاره به تخفیفاتی تعرفه ای درنظر گرفته شده به منظور توسعه صادرات و ترانزیت در بنادر کشور، افزود : سازمان بنادر ودریانوردی در راستای حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، تخفیفات تعرفه ای  درنظر گرفته ونرخ پایه THc را تا ۱۰درصد کاهش داده است. 

وی بیان کرد: این تخفیفات در بخش صادرات تا۲۵ درصد و در بحث ترانزیت نیز ۵۰ درصد درنظر گرفته شده تا بتوانیم کالاهای بیشتری را وارد بنادر کشور کرده و به کشورهای هدف ترانزیت کنیم.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر ودریا نوردی به رونق کانتینرهای یخچالی در بنادر کشور هم اشاره ای داشت و گفت: از آنجاکه امروز شاهد رونق صادرات محصولات از طریق کانتینرهای یخچالی هستیم، بمنظور کمک و تقویت صادرات در این بخش وهزینه های مترتب (حقوق و عوارض) شناورهای یخچالی وهمچنین  THc کانتینرهای یخچالی؛ طرحی را برای کل بنادر کشور در دست مطالعه داریم .

این مقام مسئول همچنین از برگزاری جلسه ای به منظور تدوین بسته های جدید حمایتی از سوی سازمان بنادر ودریا نوردی طی هفته جاری خبر داد و گفت : براساس برنامه ریزی صورت گرفته جلسه ای به همین منظور اواسط هفته آینده بر گزار خواهد شد که نتایجه حاصله را اعلام خواهیم کرد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.