به همت و ابتکار انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران؛ انجمن ملي آموزشی در حوزه لجستیک بندری و دریایی تاسیس شد

 

نخستین انجمن آموزشی، پژوهشي و رده بندي در حوزه دریایی و بندری به همت و پیشنهاد انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و با حضور فعال موسسات آموزشی، پژوهشی و رده بندی معتبر کشور تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اعلام این خبر گفت: وجود یک تشکل به مفهوم موتور محرکه فعالیت های کسب وکاری است که امکان ایجاد اجماع و هم ا فزایی در هر حوزه ای را برای دست اندرکاران و ذی نفعان بخش خصوصی آن حوزه فراهم می سازد. این تشكل قابلیت های دستيابي به یک تفکر و رویکرد واحد علمي اقتصادی را به وجود می آورد ،  راهکارهای واحد آزموده شده ، هم صدایی ، هم افزايي و تحقق توانمندی برای برون رفت از هر نقیصه اجرایی.

دبیرکل انجمن کشتیرانی در خصوص اهداف تشکیل این انجمن تخصصی اظهار کرد: در حوزه آموزش های تخصصی لجستیکی و همچنین خدمات بازرسی و رده بندی، خلع وجود یک تشکل همواره احساس می شد. از آنجا که علم آموزی مبتنی بر پژوهش، تحقیق و توسعه است و با توجه به چشم اندازی که در منابع انسانی به عنوان یکی از سرمایه های اصلی فعالیت های اقتصادی کشور تلقي می شود، لازم بود که بین دست اندرکاران حوزه آموزش، پژوهش و رده بندی و سایر بخش هایی که به نوعی زنجیره کاملی از اینگونه خدمات را ارائه می دهند اجماع و انجمنی تشکیل شود. این مهم باعث خواهد شد تا امکان مدیریت بهینه و افزایش بهره وری و پویایی به اشتراك گذاشته شود.

پل مه افزود: در طی سال جاری، مذاکرات متعددی را با بعضی از دست اندرکاران این حوزه داشتیم. موافقت های اولیه حاصل شد و خوشبختانه با دعوت از چندین موسسه معتبر در حوزه آموزشی، پژوهشی و رده بندی به میزبانی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در روز نخست اسفندماه،  انجمن ملي آموزشی، پژوهشی و رده بندی لجستیك بندری و دریایی ايران شکل گرفت.

وی تاسیس این انجمن را در راستای توسعه مهارت های آموزشی در حوزه دریایی و بندری نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به گستره فعالیت های لجستیکی که در کشور وجود دارد و حوزه نفوذی که خدمات لجستیکی در پیونددهی به تمامی فعالیت های اقتصادی متکی به عملیات حمل ونقل دریایی و بندری دارد، به نظر می رسد که تاسیس این انجمن آموزشی تاثیرگذاری بسیار بهینه ای داشته باشد. امیدواریم با تلاش صادقانه ای که بخش خصوصی از خودش نشان خواهد داد، این مهم به صورت کامل در حوزه آموزشی و برای تحقق آرمان های توسعه اقتصادی کشور شکل اجرایی به خود بگیرد.

 

گزارش تصویری:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.